новости

Autokross: Piektdiena dod grūdienu dalībnieku sarakstam  |  Autocross.lv Autokross: Piektdiena dod grūdienu dalībnieku sarakstam | Autocross.lv

Darba nedēļas beigas devušas labu grūdienu pieteikumu sarakstam Latvijas, Lietuvas un Baltijas čempionāta pirmajam posmam Smiltenē. Lielā mērā pacentušās lietuviešu brigādes, kas pieteikušas vairākus braucējus. Taču arī mūsu pusē daži interesanti notikumi.

1600 sasniedz kvorumu

1600 klase pēc ilgas pauzes sasnieguši nepieciešamo dalībnieku skaitu, lai tiktu pie ieskaites. Uzreiz gan jāpiebilst – par šo faktu bažu nebija, jo, lai arī Latvijas braucēju klasē kļuvis mazāk, lietuvieši un iespējamie igauņi sarūpēs pārliecinošu papildinājumu.

Sacīkstei pieteicies aizpērnais čempions un pērnais vicečempions Andis Kļava. Pašlaik mašīna gan ir Igaunijā uz regulēšanas darbiem (tur ir daudz latviešu mašīnas), taču tiek cerēts, ka uz Smilteni Andis būs gatavs cīņai. Ja nu kas, kaujas režīmā ir otrs Kļavas VW Golf III, ar ko Andis startēja ziemas sacīkstēs.

Pieteikušies kurzemnieki – Jānis Grīnvalds, Raimonds Mūrnieks un Kaspars Silenieks, kurš pašlaik precīzi nevar prognozēt, vai tiks uz Smilteni mašīnas gatavošanas dēļ, taču viss tiek darīts mērķa īstenošanai.

Pašlaik cīņām pieteikti divi lietuvieši – Giedrjus Stonis un Petrs Bartkus. Minētie, kopā ar pirmā pieteikuma iesūtītāju Mareku Daini kopā veido klases kvorumu.

2000 Super velk uz trim grupām

Pašlaik prognozes liecina, ka 2000 Super klasē var pieteikties tik daudz sportistu, ka klase sacensību dienā būs jādala trīs kvalifikācijas grupās (lai tas notiktu, pēc laika kontroles jābūt braucošām vismaz 25 mašīnām). Šāds pēdējo gadu rekords ir reāls.

Pārsteidz Monta Beierbaha, kuras komanda īpaši neprognozēja Latvijas čempionāta tālāko posmu apmeklēšanu, taču pieteikums uz Smilteni jau realizēts. Tas nozīmē, ka Monta kļūs par pirmo dāmu Latvijas saonautomašīnu klašu čempionātā kopš 2007. gada, kad pēdējo sezonu 1600 klasē aizvadīja Liene Ozoliņa (vēlāk Liene pārgāja uz B600 klasi, kas kopš tā brīža allaž bijusi ļoti daiļa).

Starp citu, paredzams, ka Smiltenē uz starta stāsies līdz pat sešām meičām, kas, šķiet, būs Latvijas krosa rekords. No tām divas Montas – Beierbaha, kā arī Henilāne, kura plāno debitēt Mini bagiju klasē. Šajā klasē jau pieteikusies Kamila Kuraite, iespējams, redzēsim Skaisti Prašukaiti, bet B600 pieteiktā Beate Klipa gaida Lienes Sproģes pieteikumu. Jauki!

Savu otro posmu Latvijas čempionātā plāno aizvadīt gan Toms Lielais, gan Rihards Jermacāns – abi pērn debitēja Smiltenē, katrs savā posmā.

Ieraugot lietuvieša Mindauga Sidabra pieteikumu, pirmā doma – atkal viens BMW maisīs gaisu jau tā sarežģītajā klasē. Lietuvas čempionātā divu litru klasē drīkst startēt ar aizmugures piedziņas auto, tāpēc Sidabrs varētu startēt, lai arī ārpus Baltijas un Latvijas ieskaites. Taču nē – Mindaugs ticis pie skaistas priekšpiedziņas Honda Civic Type-R (attēlā)!

Open klasē pieteikumu pauze, VAZ viens debitants

Procesi apstājušies Open klasē – jau labu laiku sarakstā seši dalībnieki, bet klases reālo situāciju atklās pēdējās pieteikšanās dienas. Galvenā intriga – vai uz starta būs čempions Agris Brediks un titula kārotājs Ints Jeršovs, taču no runām noprotams, ka abi būs ierindā.

Šonedēļ līdz deviņiem dalībniekiem palēcās VAZ klase. Pašlaik vienīgais sezonas jaunums ir debitants Edgars Elsts, pārējie jau pieredzējuši buki.

Bagijiem mainīgi pieteikšanās panākumi

B600 klases pieteikšanās turpina nebūt atraktīva. Toties atraktīvs varētu būt pieteiktais debitants Jānis Kļava.

Arī Mini bagiju klasē pirmie reaģējuši lietuvieši – minētajai Kamilai Kuraitei pievienojies Mats Zavarskis – šķiet, juniors Buggy 1600 klasē startējošajam Tomasam Zavarskim.

Lietuvieši iedevuši pamatīgu rāvienu arī Buggy 1600 klasē – kopā ar trim mūsējiem jau deviņi pieteikumi. Taču gan latviešu, gan lietuviešu, gan arī igauņu vajadzētu būt vēl vairāk.

Klasē debitēs Gintars Morkevičs, kurš līdz šim nav atrodams Lietuvas sacensību rezultātos, jāpieņem, ka jauns braucējs, tāpat, kā jāpieņem tas, ka viņš ir Ervina Grenča vecā bagija jaunais īpašnieks.

Kaujas gatavībā arī favorīti Tautvids Urba un Tomass Zavarskis, kuri ir gatavi pacīnīties ar pērn neuzvarēto Māri Līci un, iespējams, Intaru Grandānu, kura pieteikums vēl gaidīšanas režīmā.

Trīs no šobrīd pieteiktajiem bagijiem ir Lietuvas aizmugures piedziņas bagiju klases braucēji – Raimonds Olkštins, Egidijs Česnelis un Vilints Kurs. Kaimiņu nacionālajā čempionātā bagiji tiek dalīti klasēs, bet šoreiz Smiltenē visi startēs kopīgos braucienos.

Šķiet, vienīgā klase, par kuras kvorumu ir šaubas, ir D12 Smiltenes kausa izcīņas ieskaite. Pašlaik pieteikts tikai viens igauņu braucējs. Ja nebūs sešu pieteikumu, šoreiz klases cīņas Smiltenē nenotiks. Taču pēc runām spriežams, ka vajadzētu sapulcēties nepieciešamajam dalībnieku skaitam.

Ar katru nedēļu Smiltenes posma sastāvs kļūst arvien aizraujošāks. Sāksies pēdējā pieteikumu nedēļa – visinteresantākā!

(image)

более
Впервые автокроссу рекламы и А2 (до SMILTENES коленях во время вождения и город, и на сторону Алуксне) Впервые автокроссу рекламы и А2 (до SMILTENES коленях во время вождения и город, и на сторону Алуксне)

Впервые автокроссу рекламы и А2 (до SMILTENES коленях во время вождения и город, и на сторону Алуксне)

68
более
Autokross: Čempioni papildina dalībnieku sarakstu, salonauto arī igauņi?  |  Autocross.lv Autokross: Čempioni papildina dalībnieku sarakstu, salonauto arī igauņi? | Autocross.lv

Jaunākie papildinājumi Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta starta posmam Smiltenē ir titulētu sportistu pieteikumi. Baltijas un Lietuvas čempions Giedrjus Stonis izkustinājis no vietas uz sēkļa uzskrējušo 1600 klasi, bet 2000 Super klasē sarakstos nokļuvis bijušais čempions Jānis Miščenko. Iespējams, startam Smiltenē gatavojas četri Igaunijas salonauto braucēji.

Stoņa pieteikšanās ir atzīmēšanas vērta, jo viņš ir pērnā gada Lietuvas un Baltijas autokrosa čempions 1600 klasē. Jāatzīst – arī šā gada Baltijas čempionāta favorīts, vismaz, kamēr kāds nav gāzis viņu no favorīta troņa.

2000 Super klasē cīņai gatavojas 2012. un 2013. gada šīs klases čempions Jānis Miščenko. Tā kā viena no baumām par meistaru bija pat viņa nestartēšana šogad, viņa pieteikums ir lieliska ziņa.

Tikmēr par startu Baltijas čempionātā beidzot aktīvi interesējas Igaunijas sportisti. Ļoti iespējams, ka 2000 Super klasi papildinās četri igauņu braucēji. Par kontaktpersonu šajā lietā kļuvis Tomass Soe, kurš startēja šā gada LAF Krosa komisijas kausa pirmajā posmā dubļainajos Brenguļos. Atraktīvais sportists jau toreiz solīja, ka tā nav viņa pēdējā vizīte Latvijas trasēs, turklāt tikšot pierunāti uz šejieni braukt arī citi Igaunijas sportisti.

Šī ir vēl viena laba ziņa, jo Igaunijas braucēju iesaistīšanās salonautomašīnu klasēs paceltu Baltijas seriāla nozīmi. Līdz šim Baltijas čempionāts faktiski bijis (kvalitatīvs) Latvijas un Lietuvas sportistu duelis. Igauņus vairāk iespējams sastapt D12, B6000 un Buggy 1600 Baltijas čempionāta ieskaitē.

Līdz pieteikumu termiņa beigām atlikušas desmit dienas. Tās lielā mērā noteiks ne tikai Baltijas sezonas pirmā posma dalībnieku sastāvu, bet arī kopējās braucēju skaita tendences un prognozes.

Pašlaik kvorumu – sešus dalībniekus – sasniegušas 2000 Super, VAZ Klasika un Open klase. Lai gan nav šaubu, ka visas Smiltenē paredzētās klases būs ar pilnu sastāvu, skumīgi, ka ieskaites, kurām sevi visvairāk jāpierāda kā dzīvotspējīgas, gadu no gada nesteidzas laicīgi pildīt savus dalībnieku sastāvus. Kamēr vadoši speciālisti sūrojas, ka, piemēram, Autocross.lv par viņiem pārāk maz raksta, klašu dalībnieki ar savu nepieteikšanos nekādā veidā neveido iemeslus ziņu tapšanai.

(image)

более
Autokross: B600 vēl viens jaunpienācējs, čempionei problēmas  |  Autocross.lv Autokross: B600 vēl viens jaunpienācējs, čempionei problēmas | Autocross.lv

Šogad B600 bagiju klase iegūst uzrāvienu, jo, kā ziņots, klasei tuvojas vairāki jauni braucēji. Tikko apstiprināts, ka šajā klasē debijai gatavojas līdz šim folkreisā braukušais Jānis Kļava. Viņš pievienojas diviem citiem debitantiem – brāļiem Gatim un Jānim Geisteriem. Par debitantu vēl jāuzskata arī tikai vienu sacīksti veikušo Gintu Astrauski, bet cīņās atgriežas Renārs Vinokurovs.

Jānis Kļava B600 bagija gatavošanu sāka jau pagājušajā gadā, bija pat plāns sezonas nogalē stāties uz starta, taču process, lai būtu kvalitatīvs, ievilkās.

Kļava krosā ienāca 2011. gadā, startējot folkreisā. Ātri nonācis līderu pulkā Jānis guva arī vienu uzvaru. Iespējams, panākumu būtu krietni vairāk, ja labas sacīkstes neapturētu tehnikas izturības problēmas. Jebkurā gadījumā, braukšanas gudrības Kļavam pietiek.

Minētie brāļi Geisteri ir jauni kadri Latvijas autokrosā, taču, cik zināms, ienāk sportā ar motokrosa pieredzi, kas autobraukšanā vienmēr ir bijis pluss.

Tikmēr sarežģīta situācija pirms sezonas sākuma izveidojusies Beatei Klipai – treniņos gājis bojā kaujas motors. Labās ziņas – laiks vēl ir, turklāt motors, ja ir par izjukšanu, labāk lai izjūk mēnesi pirms sacīkstes nevis Smiltenes laika kontrolē. Sliktās ziņas – komandai būs jāpastrādā, lai ar rezerves motoru varētu saglabāt Beates favorītes statusu.

(image)

более
Autokross: Buggy 1600 gatavojas labs sastāvs  |  Autocross.lv Autokross: Buggy 1600 gatavojas labs sastāvs | Autocross.lv

Ar Buggy 1600 klases braucēja Jāņa Ščerbicka palīdzību izdevies apkopot iespējamos dalībniekus Baltijas Buggy 1600 klases čempionāta pirmajā posmā Smiltenē. Sastāvs solās būt labs, ar visu trīs Baltijas valstu pārstāvniecību.

No latviešiem startam gatavojas pats Jānis, Autocross.lv atzīmētais Mortens Perševics, Māris Līcis ar, iespējams, jaunu tehniku, un Intars Grandāns. Pašlaik nav precīzu ziņu no Ervina Grenča komandas saimniecības. Savukārt jauno SuperBuggy plāno pamēģināt Jānis Boks (joki par ugunsdzēšamajiem aparātiem netiekot pieņemti).

Lietuvu pirmajā posmā gatavojas pārstāvēt spēcīgie Tautvids Urba, Tomass Zavarskis, Sauļus Žunda, jau pieteiktais Egidijs Česnelis, kā arī vēl viens dalībnieks, kurš iegādājies Grenča 1600 klases bagiju. Ar aizmugures piedziņas bagijiem trasē plāno doties Raimonds Olkštins un Vilints Kurs. Viņu motivācija vairāk saistīta ar Lietuvas čempionāta cīņām.

Beidzot kustība parādās arī Igaunijas pusē. Cīņās gatavojas atgriezties Kristjans Rajamē, tāpat cīņām gatavojas Ivu Sults, vienīgi aizvadītajos treniņos piedzīvots tehnikas defekts. Paredzēts, ka līdz Smiltenei igaunis gan tikšot ar to galā.

Šie braucēji esot ne tikai teorētiska vīzija par šā gada dalībniekiem, bet gan reāli cīnītāji, kuri plāno būt Smiltenē.

(image)

более
Autokross: Atgriešanās pēc 18 gadu pārtraukuma!  |  Autocross.lv Autokross: Atgriešanās pēc 18 gadu pārtraukuma! | Autocross.lv

Saņemti kārtējie divi pieteikumi Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta posmam Smiltenē, kas notiks aprīļa beigās. Abi Baltijas Buggy 1600 klases čempionāta ieskaitē – Jānis Ščerbickis un Mortens Perševics. Ja Jānis ir regulārs daudzu pēdējo gadu bagiju klases dalībnieks, tad Mortens atgriešas oficiālajā krosā pēc 18 gadu pārtraukuma!

Perševics karjeru autokrosā sāka vēl padomju laikā, bet brīvās Latvijas periodā bijis nacionālā čempionāta dalībnieks līdz pat 1997. gadam. Labākā sezona bija 1993. gadā, kad aglonietis šajā pašā bagiju 1600 klasē guva ceturto vietu Latvijas čempionātā. Visos pārējos brīvvalsts gados, izņemot 1995. gadu, sasniegti top-6 rezultāti.

Mortens Perševics iepriekšējās sezonās cītīgi darbojies pie Ščerbicka tehnikas konstruēšanas un tehnisko ideju realizēšanas. Šogad 52 gadus vecais braucējs gatavs arī pats mesties cīņā.

(image)

более
Autokross: Kolomenskis „VAZ klasē vismazāk zināmā!”  |  Autocross.lv Autokross: Kolomenskis „VAZ klasē vismazāk zināmā!” | Autocross.lv

Bijušais Latvijas autokrosa čempions VAZ Klasika klasē Imants Kolomenskis apkopojis savas prognozes par šā gada gaidāmajām cīņām un secina, ka čempiontitula likteni visgrūtāk prognozēt tieši viņa pārstāvētajā klasē.

„Vērojot klases, norises un to līderu darbības, man liekas, ka šā gada līderi ir redzami. Vienīgi par VAZ klasi man nav pārliecības,” saka autokrosa viens no pieredzējušākajiem braucējiem. „1600 klasē, domāju, valdīs Rūdolfs Bogens, ja tiešām uz starta nebūs Andis Vanters. Bogens būs mācījies no pērnā gada kļūdām, tā vismaz vajadzētu būt. Viņa kļūdas izmantos Andis Kļava, bet, ja kļūdu nebūs, Rūdolfs nebūs apturams. Tieši tas pats sakāms par Rihardu Daini 2000 Super klasē. Tā būs traka cīņa, taču gan braucējs, gan mašīna, no tā cik zinu, šogad būs augstākajā līmenī. Protams, tehnikas izturība un jaunība ir spēlēs lomu. Taču pieredze, ko Rihards guvis folkreisā un pērn krosā, ir liela. Viņš izskatās ļoti mērķtiecīgs. Open klasē intriģējošs būs jaunā braucēja [Jāņa Borševska] uznāciens, redzēsim, ko viņš pratīs. Taču es teiktu, ka pagaidām favorīts joprojām ir Agris Brediks. B600 Beate šoziem būs vēl vairāk progresējusi – gan pati kā braucēja, gan tehniski. Neredzu, kā viņu var noķert. VAZ? Mēs esam vairāki spēkos ļoti līdzīgi, gan mašīnas, gan braucēji. Šis būs aizraujošs gads!”

Izceļot B600 klases čempioni jāatzīmē, ka ne tikai tehnika šogad būs visaugstākajā līmenī. Klipa aizvadījusi nopietnus braukšanas treniņus, lielākoties ar kartingu, darot to siltākās zemēs. Haralds Šlēgelmilhs, kurš devis lielu ieguldījumu treniņprocesā, saka: „Sākumā Beatei bija daudz nepareizu pieņēmumu par braukšanu, bija skaidrs, ka trūkst pieredzes un teorijas. Tomēr tas, kā šoziem ir progresēts, nevar palikt bez rezultātiem. Man grūti spriest par precīzām krosa braukšanas niansēm, turklāt ar šādu bagiju. Taču zināmu bāzi braukšanas prasmēm mums izdevās sakārtot!”

более
Autokross: Pašlaik vadībā 2000 Super  |  Autocross.lv Autokross: Pašlaik vadībā 2000 Super | Autocross.lv

Pāris nedēļas pirms pieteikumu termiņa beigām Latvijas un Baltijas čempionāta pirmajam posmam visvairāk pieteikušies dalībnieki 2000 Super klasē, tā ar astoņiem pieteikumiem pārliecinoši sasniegusi sešu braucēju minimuma kvorumu. Seko Open klase.

2000 Super klasē pirmdienas rītā saņemti astoņi pieteikumi, kas ne tuvu nav šīs klases griesti – ir pamats domāt, ka kategorija pulcēs sen neredzētus braucēju pulkus. Latvijas sportistu šajā klasē būs daudz, taču ievērojami sastāvu papildinās lietuvieši, kuriem arī šī ir skaitlīgākā klase.

Pieteikumu sarakstā pērnā gada vadošā sešinieka pārstāvji (vēl trūkst tikai čempions un vicečempions) – Ainārs Kenigsbergs, Juris Spīķis, Edijs Ošs, Rihards Dainis. Tāpat cīņām gatavojas klasē no 1600 kategorijas ienākošais Oskars Troika, arī Ilmārs Jurāns un pirmais no lietuviešiem – Raimunds Kukenis. Pērn viņš Lietuvas čempionātā nestartēja, taču bija astotajā vietā reģionu kausa divu litru klasē – gaidāma debija augstākajā līmenī. Atgādinām, ka Smiltenē notiks arī Lietuvas autokrosa čempionāta pirmais posms.

Šobrīd pieci pieteikumi Open klasē. Medaļnieki Jānis Kozlovskis un Lauris Unāms, kā arī Ojārs Troika, Kristaps Ašmanis un debitants Jānis Borševskis. Šajā klasē vēl daudz intrigu par gaidāmo sastāvu, ar čempiona Agra Bredika pieteikumu priekšgalā.

Pa trim pieteikumiem VAZ Klasika un B600 klasē. Imants Kolomenskis, Jānis Linde un Andris Ozoliņš jau sarakstos VAZ ieskaitē. Atšķirībā no citām klasēm, čempionāta līderi sarakstos B600 – čempione Beate Klipa un vicečempions Keivo Koivs gatavi cīņām. Tāpat arī pērn rudenī klasē debitējušais Gints Astrauskis. Ja nebūs citu pārsteigumu, reāli, ka Smiltenē uz starta būs deviņi B600 braucēji.

Mareka Daiņa kā vienīgā pieteikums 1600 klasē varētu būt savdabīgs simbols šīs klases šā gada aktivitātei – tā nav liela. Jau gadiem ievērots, ka abas priekšpiedziņas klases viena otru nomaina dalībnieku pulka ziņā – kad vienā ir daudz sportistu, otra nīkuļo, un otrādi. Atcerieties piecas sezonas atpakaļ, kas 1600 pat ar visu krīzi bija labs dalībnieku sastāvs, bet 2000 Super cīnījās par izdzīvošanu. Nupat sāk izskatīties, ka šie viļņi nonākuši pretējās pozīcijās. Tiesa, par dziļu krīzi čempionātā runāt nevar – pat, ja latviešu būs maz, situāciju piesegs Lietuvas sportisti, jo pirmie trīs no pieciem posmiem Latvijas čempionātā ir kopā ar Baltijas sacīkstēm.

Pašlaik šķiet, ka vēl bez Mareka pieteikuma ar Latvijas karodziņiem uz sāniem startēs seši braucēji. Šogad nestartēs čempions Andis Vanters, kuram ir radusies lieliska iespēja strādāt ārzemēs, turklāt darbu, kas pašam patīk, kā nojaušams. Uz starta varētu neredzēt arī Jāni Balodi, savukārt Jānis Lideris pēc pērnās avārijas Lietuvā mašīnu praktiski būvē no jauna. Visticamāk, auto debija paredzēta 2. maijā Autocross.lvRX rallijkrosā.

Pašlaik viens pieteikums arī D12 klasē, kurai Smiltenē cīņa par Smiltenes kausu – igaunis Marko Tīnass gatavs izaicināt latviešus. Klases uzdevums ir savākt sešu mašīnu kvorumu un, šķiet, tas izdosies.

Buggy 1600 un Mini bagiji (bijušie Beta) vēl tikai gatavojas savam spožajam uznācienam dalībnieku sarakstā.

Līdz pieteikumiem LČ klasē pulcējas arī Junioru kausa cīnītāji. Pašlaik divi juniori B600 klasē – Koivs un Astrauskis, bet 2000 Super klasē pašlaik vienīgais juniors ir Ilmārs Jurāns.

Latvijas, Lietuvas un Baltijas autokrosa čempionāta pirmais posms norisināsies 26. aprīlī. Pieteikumus sportisti bez sankcijām var sūtīt līdz 16. aprīlim.

более
<< < 36 37
...
40 > >>