Jānis Borševskis. Foto: Santa Sinka
Svētdien Smiltenē, Tepera trasē tika aizvadīts Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta pirmais posms. Lieliska debija Open klasē padevās Jānim Borševskim, kurš savā pirmajā startā ar ''Mitsubishi Evo'' sīvā cīņā Open klasē izcīnīja uzvaru.
Pēc sacensībām portāls Go4speed uz nelielu sarunu aicināja Jāni, kurš par savu debiju pastāstīja vairāk.
Jāni, tev šī autokrosā bija debija. Pastāsti lūdzu, kādās disciplīnās esi braucis iepriekš?
Esmu braucis Supersprintā, ziemas daudzcīņās, minirallijā un tagad autokrosā. Līdz tam braucu visur, kur nebija drošības karkass, bet tagad Smiltenes autokrosā aizvadīju pirmās sacīkstes ar drošības karkasu.
(image)
Jānis Borševskis. Foto: Santa Sinka
Kā tu raksturotu autokrosu?
Ir interesanta sajūta, kad brauc barā un tevi vai tu kādu baksti. Taču, kad pierod, tad nav tik traki. No sākuma likās, ka būs trakāk. Ir visu laiku jādomā un jāvaktē, kur kāds pieļauj kļūdu, lai to uzreiz varētu izmantot. Arī pašam visu laiku jābrauc uzmanīgi, jo nevar pieļaut situāciju, kad iebrauc tā saucamajā atrabotkā, jo tad uzreiz tiks zaudētas vērtīgas sekundes.
Vai var teikt, ka pēc šī viena posma tev ir iepaticies autokross?
Šis ir savādāks autosports, ar ko līdz tam nodarbojos. Taču man šis sporta veids patīk daudz labāk. Viņš ir ļoti interesants, kur visu laiku ir azarts, jo līdz pat brauciena beigām nav zināms, kā viss beigsies.
(image)
Foto: Jānis Petrānis, Go4speed
Sākums tev nebija veiksmīgs, jo bija daudz dažādu tehnisku problēmu.
Pirms šī posma aizvadījām testus, lai saprastu, kā ir braukt ar šo auto un ko tas spēj. Protams, testos braucām saudzīgā režīmā, bet sacensībās, kad jau braucām ar pilnu gāzi, tad tehnisku problēmu jeb bērnu slimību šim jaunajam auto, kuram ir 310 Zs un 610 Nm, bija daudz, tāpēc vienā brīdī biju nokāris degunu un finālā nemaz negribēju braukt. Domāju, cik var ilgi mocīties. Taču tad nolēmu, ka, ja jau esmu atbraucis, tad jābrauc līdz galam un jāskatās, kādas vēl problēmas izlīdīs.
Un tad finālā no 12.vietas aizcīnījies līdz pirmajai...
Nevienā brīdī nebiju aizdomājies, ka kaut kas tāds varētu pavērsties, taču sanāca no 12.vietas aizcīnīties līdz 1.vietai. Protams, žēl, ka izstājās Agris Brediks un Ints Jeršovs.
(image)
Jāņa kvēlākie atbalstītāji. Foto: Santa Sinka
Tagad āķis lupā?
Jā, azarts ir liels un pēc šādām sacīkstēm āķis ir lūpā (smaida). Sanāca skaļi sevi pieteikt. Kā iesācējs latiņu esmu uzlicis augstu (smejas). Paldies arī faniem, it sevišķi Mārupes rallija komandas atbalstītājiem.
Kādi ir tavi šīs sezonas plāni?
Plānā ir braukt visu autokrosa sezonu, kā arī nobraukt abus rallijkrosa posmus Latvijā, kā arī Lietuvā. Tālāk jau tad skatīsies.
Rezultāti:
1. | Jānis Borševskis | Mitsubishi Lancer Evo IX | 7:11,49 | 15 |
---|---|---|---|---|
2. | Daliuss Valjuks | VW Golf III | 7:15,18 | 12 |
3. | Jānis Dreimanis | Talbot Matra Murena | 7:28,06 | 10 |
4. | Arturs Navicks | Audi Coupe Quattro | 7:38,57 | 8 |
5. | Dovids Vaitkevičus | VW Golf II | 7:39,04 | 6 |
6. | Eduards Iesalnieks | Toyota MR2 | 7:46,79 | 5 |
7. | Agris Brediks | Mitsubishi Evo Prospeed | 8:19,16 | 4+1 |
8. | Ojārs Troika | Toyota MR2 | +1 aplis | 3 |
9. | Kristaps Ašmanis | Ford Focus | +1 | 2 |
10. | Ints Jeršovs | Subaru-Audi V8 | +3/pusasis | 1 |
Beate Klipa. Foto: Autocross.lv
Pagājušās nedēļas nogalē, 26. aprīlī, Smiltenē, sporta kompleksā „Teperis”, aizvadītas šīs sezonas pirmās sacensības autokrosā, kurās piedalījās arī „LMT Autosporta Akadēmijas” sportiste Beate Klipa ar B600 bagiju. Ar šīm sacīkstēm vienlaicīgi tika atklāts Latvijas, Lietuvas un Baltijas autokrosa čempionāts.
B600 bagiju klasē šogad startē daudz vairāk spēcīgu braucēju nekā pagājušajā gada sezonā. Klipa ir vienīgā daiļā dzimuma pārstāve – Latvijas un Baltijas autokrosa čempione, un, kā atzīst pati sportiste, šajā sezonā nepieciešams ieguldīt daudz darba, lai titulu veiksmīgi aizstāvētu.
Aizvadītajās sacīkstēs Smiltenē jau brīvajos treniņos B. Klipas bagiju piemeklēja tehniskas problēmas, un pirmajā kvalifikācijā nācās startēt no pašām beigām. Taču „LMT Autosporta Akadēmijas” sportiste nepadevās un, aizvadot spraigu cīņu visos trīs braucienos, finišēja otrajā vietā. Finālā B.Klipa pārliecinoši izvirzījās vadībā jau starta taisnē un izcīnīja skaistu uzvaru! Piedzīvota lieliska debija „LMT Autosporta Akadēmijas” komandas sastāvā!
(image)
Beate Klipa. Foto: Autocross.lv
''Tā bija ļoti raiba un aizraujoša nedēļas nogale! Treniņos un sacensību sākumā viss nenotika, kā biju plānojusi, un nācās piedzīvot dažādas problēmas. Taču visu izdevās veiksmīgi atrisināt, un beigās es sasniedzu vēlamo rezultātu – uzvaru”, par piedzīvoto stāsta Beate Klipa.
Aizvadītajās sacensībās B600 bagiju klasē uz goda pjedestāla kāpa vēl viena daiļā dzimuma pārstāve, B.Klipas konkurente Liene Sproģe, taču „LMT Autosporta Akadēmijas” sportiste ir pozitīvi noskaņota, ka arvien vairāk meitenes kļūst spēcīgākas autosportā: ''Šī nav pirmā reize, kad meitenes aizņem goda pjedestāla pirmās divas vietas. Šāds sacensību iznākums ir bijis 2014. gada sacensībās, Vecpilī. Meitenes kļūst stiprākas, un es par to tikai priecājos!''
Nākošās sacensības „LMT Autosporta Akadēmija” aizvadīs 2. maijā, Baltkrievijā, kur startēs Toms Lielkājis, bet jau dienu vēlāk - 3. maijā, rallijsprintā „Kalnamuiža”, startēs Emīls Blūms / Reinis Vilsons, Mārtiņš Sesks / Māris Kulšs un Toms Lielkājis / Toms Pirktiņš. Savukārt nedēļu vēlāk - 9. maijā, B.Klipa debitēs kartingā, startējot ProKart sacīkstēs!
Svētdien Smiltenē, Tepera trasē aizvadīts Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta pirmais posms. 1600 klasē uzvaru guva Rūdolfa Bogens, 2000 Super klasē triumfēja Ritvars Zobens, labākais Open klasē bija debitants Jānis Borševskis, pirmo uzvaru guva VAZ klases braucējs Arnis Odiņš, bet B600 bagiju klasē uzvara čempionei Beatei Klipai. Mini bagiju bērnu cīņā uzvara Krišam Miķelim Aplokam, bet Baltijas Buggy 1600 čempionātu ar uzvaru sāka lietuvietis Tautvids Urba. Atsevišķi rezultāti uzrāda spēku samēru izmaiņas dažās klasēs.
1600 klases cīņās galvenais favorīts bija Rūdolfs Bogens (Cēsis, Mexa / Melatlux Racing Team), kurš lielā mērā favorīta statusu arī apstiprināja, taču tas nenāca viegli. Kvalifikācijas braucienos bija jāsalauž lietuvieša Laurina Petraškas pretestība. Savukārt fināla starts sākās ar dramatisku cīņu par līderpozīciju: pirmo divu apļu laikā vadībā nonāca Petraška, Raimonds Mūrnieks (Pope), Giedrjuss Stonis un Andis Kļava (Lapmežciems, SK EOS). Taču līderus piemeklēja viena neveiksme pēc otras: pirmie trīs izstājās, bet Kļavas mašīnai radās izplūdes sistēmas defekts, kas atņēma jaudu un iespēju pretoties Bogena uzbrukumiem. Rūdolfs pēc vairākiem uzbrukumiem apdzina Andi, sasniedzot savu otro uzvaru Latvijas čempionāta posmā, pirmo Baltijā. Kļava – otrais, bet trešajā vietā pēc favorītu masveida izstāšanās – lietuvietis Andžejs Mihnevičs.
2000 Super klasē uz uzvaru pretendēja vairāki favorīti, turklāt dienas gaitā visi sevi arī pierādīja kā pjedestāla pozīciju kārotāji. Tomēr visātrākais par visiem bija Ritvars Zobens (Laubere, SK Ogre), kurš dominēja visās trīs kvalifikācijās, arī finālā nebija noķerams. Ritvaram otrā LČ uzvara karjerā un skaļš pieteikums cīņai par čempiona titulu.
Tikpat pārliecinošu otro vietu sasniedza Rihards Dainis (Cēsis, Mexa /Melatlux Racing Team). Savukārt par trešo vietu ilgstoši spēkojās bijušais čempions Jānis Miščenko (Lielvārde, SK Ogre) un Juris Spīķis (Rīga, SK EOS). Dueli izjauca Spīķa jaunuzbūvētās mašīnas dzesēšanas defekts – Juris izstājās, Jānis – otrais.
Open klase izvērtās par dienas spožāko izrādi. Kvalifikācijās, par spīti ievērojamai konkurencei, situāciju kontrolēja pērnā gada čempions Agris Brediks (Ozolnieki, SteelTech/Autocross.lv). Taču finālā viņa lidojumu pēc uzvaras pārtrauca pārsista priekšējā riepa. Pat ar šo defektu Agris prata turēt aiz sevis lietuvieti Daliusu Valjuku, līdz smagajā cīņā tika pārsista arī otra priekšējā riepa. Brediks dabūja mašīnu līdz finišam, taču bezcerīgā septītajā vietā.
Līderu drāmu izmantoja autokrosa debitants Jānis Borševskis (Autocross.lv Autokrosa komanda), kurš pēc neveiksmēm kvalifikācijā startēja no pēdējās starta pozīcijas. Apdzinis konkurentus vienu pēc otra, Jānis drīz panāca arī Valjuku, priekšpēdējā aplī apdzenot lietuvieti un gūstot debijas uzvaru. Otrā vieta Valjukam, bet trešais pēc izcili aizvadīta fināla – Jānis Dreimanis (Salacgrīva), kurš bija arī labākais no aizmugures piedziņas mašīnu braucējiem.
VAZ Klasika klasē dienas gaitā dominēja SteelTech/Autocross.lv braucēji Arnis Odiņš (Naukšēni) un Andris Krieviņš (Rīga), gūstot dubultuzvaras visos priekšbraucienos. Fināla startā Krieviņš izvirzījās vadībā, taču elektronikas problēmas lika viņam zaudēt divas pozīcijas – garām tika Odiņš un igaunis Heinars Lehtsārs. Odiņš guva savu pirmo uzvaru Latvijas čempionātā. Krieviņš atguva otro vietu, un abiem ar Lehtsāru šis bija pirmais pjedestāls čempionātā.
B600 bagiju klasē dienas gaitā visas uzvaras guva abas klases dāmas. Laika kontrolē un visās trīs kvalifikācijās pārliecinoši uzvarēja Liene Sproģe (Tukums). Pēc tehniskām problēmām laika kontrolē priekšbraucienos otrā allaž bija Beate Klipa (Lielvārde). Tomēr finālā, gūstot daudzo viņas pārstāvētās LMT Autosporta Akadēmijas līdzjutēju atbalstu, Klipa atrada iespēju uzvarēt Sproģi startā, kas lielā mērā izšķīra uzvaras likteni. Beate pirmā, Liene otrā, atkārtojot pērn Vecpilī sasniegto dāmu dubultuzvaru. Trešajā vietā – Kaspars Meņģelis (Tukums).
Baltijas Buggy 1600 klasē dienas gaitā dominēja lietuvieši, kas noslēdzās ar Tautvida Urbas uzvaru. Lai arī Latvijas galvenais favorīts Māris Līcis dienas gaitā izlauzās līdz līderpozīcijām, bagija reduktora defekts neļāva sasniegt ko vairāk par trešo vietu. Otrais – igaunis Ivo Sults.
Mini bagiju Latvijas Bērnu čempionātā uzvaru, finālā apdzenot lietuvieti Normantu Lepši, guva Krišs Miķelis Aploks (Jūrmala). Trešo vietu sīvā cīņā ar Marku Jeršovu sasniedza Markuss Ūtēns.
Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāts turpināsies 7. jūnijā Lietuvā, Vilkiču trasē. Savukārt šo sestdien, 2. maijā autokrosa, rallijkrosa, folkreisa un kroskartu braucēji tiksies Autocross.lv Rallijkrosa kausā sporta kompleksā 333.
Teksts: Viesturs Saukāns (LAF Preses dienesta vadītājs)
Foto: Kaspars Cikmačs (www.4rati.lv)
Fotogalerijā – Kaspara Cikmača (www.4rati.lv) fotogrāfijas no 26.aprīlī Smiltenē notikušā Latvijas autokrosa čempionāta 1.posma.
болееJānis Borševskis. Foto: Santa Sinka
Svētdien Smiltenē, Tepera trasē aizvadīts Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta pirmais posms. 1600 klasē uzvaru guva Rūdolfa Bogens, 2000 Super klasē triumfēja Ritvars Zobens, labākais Open klasē bija debitants Jānis Borševskis, pirmo uzvaru guva VAZ klases braucējs Arnis Odiņš, bet B600 bagiju klasē uzvara čempionei Beatei Klipai. Kopumā uz starta svētdienas sacīkstēs izgāja ap simts dalībnieki.
1600 klases cīņās galvenais favorīts bija Rūdolfs Bogens, kurš lielā mērā favorīta statusu arī apstiprināja, taču tas nenāca viegli. Kvalifikācijas braucienos bija jāsalauž lietuvieša Laurina Petraškas pretestība. Savukārt fināla starts sākās ar dramatisku cīņu par līderpozīciju: pirmo divu apļu laikā vadībā nonāca Petraška, Raimonds Mūrnieks, Giedrjuss Stonis un Andis Kļava. Taču līderus piemeklēja viena neveiksme pēc otras - pirmie trīs izstājās, bet Kļavas mašīnai radās izplūdes sistēmas defekts, kas atņēma jaudu un iespēju pretoties Bogena uzbrukumiem. Rūdolfs pēc vairākiem uzbrukumiem apdzina Andi, sasniedzot savu otro uzvaru Latvijas čempionāta posmā, pirmo Baltijā. Kļava – otrais, bet trešajā vietā pēc favorītu masveida izstāšanās – lietuvietis Andžejs Mihnevičs.
(image)
Foto: Autocross.lv
2000 Super klasē uz uzvaru pretendēja vairāki favorīti, tomēr visātrākais par visiem bija Ritvars Zobens, kurš dominēja visās trīs kvalifikācijās, arī finālā nebija noķerams. Ritvaram otrā uzvara karjerā Latvijas čempionātā un skaļš pieteikums cīņai par čempiona titulu. Tikpat pārliecinošu otro vietu sasniedza Rihards Dainis. Savukārt par trešo vietu ilgstoši spēkojās bijušais čempions Jānis Miščenko un Juris Spīķis. Dueli izjauca Spīķa jaunuzbūvētās mašīnas dzesēšanas defekts – Juris izstājās, bet Jānis palika otrais.
Open klase izvērtās par dienas spožāko izrādi. Kvalifikācijās, par spīti ievērojamai konkurencei, situāciju kontrolēja pērnā gada čempions Agris Brediks. Taču finālā viņa lidojumu pēc uzvaras pārtrauca pārsista priekšējā riepa. Pat ar šo defektu Agris prata noturēt aiz sevis lietuvieti Daliusu Valjuku, līdz smagajā cīņā tika pārsista arī otra priekšējā riepa. Brediks dabūja mašīnu līdz finišam, izcīnot septīto vietu. Līderu drāmu izmantoja autokrosa debitants Jānis Borševskis, kurš pēc neveiksmēm kvalifikācijā startēja no pēdējās starta pozīcijas. Apdzinis konkurentus vienu pēc otra, Jānis drīz panāca arī Valjuku, priekšpēdējā aplī apdzenot lietuvieti un gūstot debijas uzvaru. Otrā vieta Valjukam, bet trešais pēc izcili aizvadīta fināla – Jānis Dreimanis, kurš bija arī labākais no aizmugures piedziņas braucējiem.
(image)
Foto: Autocross.lv
VAZ Klasika klasē dienas gaitā dominēja SteelTech/Autocross.lv braucēji Arnis Odiņš un Andris Krieviņš, gūstot dubultuzvaras visos priekšbraucienos. Fināla startā Krieviņš izvirzījās vadībā, taču elektronikas problēmas lika viņam zaudēt divas pozīcijas – garām tika Odiņš un igaunis Heinars Lehtsārs. Odiņš guva savu pirmo uzvaru Latvijas čempionātā. Krieviņš atguva otro vietu, un abiem ar Lehtsāru šis bija pirmais pjedestāls čempionātā.
(image)
Jānis Boks. Foto: Santa Sinka
B600 bagiju klasē dienas gaitā visas uzvaras guva abas klases dāmas. Laika kontrolē un visās trīs kvalifikācijās pārliecinoši uzvarēja Liene Sproģe. Pēc tehniskām problēmām laika kontrolē priekšbraucienos otrā allaž bija Beate Klipa. Tomēr finālā, gūstot plašu līdzjutēju atbalstu, Klipa atrada iespēju uzvarēt Sproģi startā, kas lielā mērā izšķīra uzvaras likteni. Beate pirmā, Liene otrā, atkārtojot pērn Vecpilī sasniegto dāmu dubultuzvaru. Trešajā vietā – Kaspars Meņģelis.
Baltijas Buggy 1600 klasē dienas gaitā dominēja lietuvieši, kas noslēdzās ar Tautvida Urbas uzvaru. Lai arī Latvijas galvenais favorīts Māris Līcis dienas gaitā izlauzās līdz līderpozīcijām, bagija reduktora defekts neļāva sasniegt ko vairāk par trešo vietu. Otrais – igaunis Ivo Sults. Mini bagiju Latvijas Bērnu čempionātā uzvaru, finālā apdzenot lietuvieti Normantu Lepši, guva Krišs Miķelis Aploks. Trešo vietu sīvā cīņā ar Marku Jeršovu sasniedza Markuss Ūtēns.
Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāts turpināsies 7. jūnijā Lietuvā, Vilkiču trasē. Savukārt šo sestdien, 2. maijā, autokrosa, rallijkrosa, folkreisa un kroskartu braucēji tiksies Autocross.lv Rallijkrosa kausā sporta kompleksā "333".
Svētdien Smiltenē, Tepera trasē aizvadīts Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta pirmais posms. 1600 klasē uzvaru guva Rūdolfa Bogens, 2000 Super klasē triumfēja Ritvars Zobens, labākais Open klasē bija debitants Jānis Borševskis, pirmo uzvaru guva VAZ klases braucējs Arnis Odiņš, bet B600 bagiju klasē uzvara čempionei Beatei Klipai. Mini bagiju bērnu cīņā uzvara Krišam Miķelim Aplokam, bet Baltijas Buggy 1600 čempionātu ar uzvaru sāka lietuvietis Tautvids Urba. Atsevišķi rezultāti uzrāda spēku samēru izmaiņas dažās klasēs.
1600 klases cīņās galvenais favorīts bija Rūdolf Bogens (Cēsis, Mexa / Melatlux Racing Team), kurš lielā mērā favorīta statusu arī apstiprināja, taču tas nenāca viegli. Kvalifikācijas braucienos bija jāsalauž lietuvieša Laurina Petraškas pretestība. Savukārt fināla starts sākās ar dramatisku cīņu par līderpozīciju: pirmo divu apļu laikā vadībā nonāca Petraška, Raimonds Mūrnieks (Pope), Giedrjuss Stonis un Andis Kļava (Lapmežciems, SK EOS). Taču līderus piemeklēja viena neveiksme pēc otras: pirmie trīs izstājās, bet Kļavas mašīnai radās izplūdes sistēmas defekts, kas atņēma jaudu un iespēju pretoties Bogena uzbrukumiem. Rūdolfs pēc vairākiem uzbrukumiem apdzina Andi, sasniedzot savu otro uzvaru Latvijas čempionāta posmā, pirmo Baltijā. Kļava - otrais, bet trešajā vietā pēc favorītu masveida izstāšanās - lietuvietis Andžejs Mihnevičs.
2000 Super klasē uz uzvaru pretendēja vairāki favorīti, turklāt dienas gaitā visi sevi arī pierādīja kā pjedestāla pozīciju kārotāji. Tomēr visātrākais par visiem bija Ritvars Zobens (Laubere, SK Ogre), kurš dominēja visās trīs kvalifikācijās, arī finālā nebija noķerams. Ritvaram otrā LČ uzvara karjerā un skaļš pieteikums cīņai par čempiona titulu.
Tikpat pārliecinošu otro vietu sasniedza Rihards Dainis (Cēsis, Mexa /Melatlux Racing Team). Savukārt par trešo vietu ilgstoši spēkojās bijušais čempions Jānis Miščenko (Lielvārde, SK Ogre) un Juris Spīķis (Rīga, SK EOS). Dueli izjauca Spīķa jaunuzbūvētās mašīnas dzesēšanas defekts - Juris izstājās, Jānis - otrais.
Open klase izvērtās par dienas spožāko izrādi. Kvalifikācijās, par spīti ievērojamai konkurencei, situāciju kontrolēja pērnā gada čempions Agris Brediks (Ozolnieki, SteelTech/Autocross.lv). Taču finālā viņa lidojumu pēc uzvaras pārtrauca pārsista priekšējā riepa. Pat ar šo defektu Agris prata turēt aiz sevis lietuvieti Daliusu Valjuku, līdz smagajā cīņā tika pārsista arī otra priekšējā riepa. Brediks dabūja mašīnu līdz finišam, taču bezcerīgā septītajā vietā.
Līderu drāmu izmantoja autokrosa debitants Jānis Borševskis (Autocross.lv Autokrosa komanda), kurš pēc neveiksmēm kvalifikācijā startēja no pēdējās starta pozīcijas. Apdzinis konkurentus vienu pēc otra, Jānis drīz panāca arī Valjuku, priekšpēdējā aplī apdzenot lietuvieti un gūstot debijas uzvaru. Otrā vieta Valjukam, bet trešais pēc izcili aizvadīta fināla - Jānis Dreimanis (Salacgrīva), kurš bija arī labākais no aizmugures piedziņas mašīnu braucējiem.
VAZ Klasika klasē dienas gaitā dominēja SteelTech/Autocross.lv braucēji Arnis Odiņš (Naukšēni) un Andris Krieviņš (Rīga), gūstot dubultuzvaras visos priekšbraucienos. Fināla startā Krieviņš izvirzījās vadībā, taču elektronikas problēmas lika viņam zaudēt divas pozīcijas - garām tika Odiņš un igaunis Heinars Lehtsārs. Odiņš guva savu pirmo uzvaru Latvijas čempionātā. Krieviņš atguva otro vietu, un abiem ar Lehtsāru šis bija pirmais pjedestāls čempionātā.
B600 bagiju klasē dienas gaitā visas uzvaras guva abas klases dāmas. Laika kontrolē un visās trīs kvalifikācijās pārliecinoši uzvarēja Liene Sproģe (Tukums). Pēc tehniskām problēmām laika kontrolē priekšbraucienos otrā allaž bija Beate Klipa (Lielvārde). Tomēr finālā, gūstot daudzo viņas pārstāvētās LMT Autosporta Akadēmijas līdzjutēju atbalstu, Klipa atrada iespēju uzvarēt Sproģi startā, kas lielā mērā izšķīra uzvaras likteni. Beate pirmā, Liene otrā, atkārtojot pērn Vecpilī sasniegto dāmu dubultuzvaru. Trešajā vietā - Kaspars Meņģelis (Tukums).
Baltijas Buggy 1600 klasē dienas gaitā dominēja lietuvieši, kas noslēdzās ar Tautvida Urbas uzvaru. Lai arī Latvijas galvenais favorīts Māris Līcis dienas gaitā izlauzās līdz līderpozīcijām, bagija reduktora defekts neļāva sasniegt ko vairāk par trešo vietu. Otrais - igaunis Ivo Sults.
Mini bagiju Latvijas Bērnu čempionātā uzvaru, finālā apdzenot lietuvieti Normantu Lepši, guva Krišs Miķelis Aploks (Jūrmala). Trešo vietu sīvā cīņā ar Marku Jeršovu sasniedza Markuss Ūtēns.
Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāts turpināsies 7. jūnijā Lietuvā, Vilkiču trasē. Savukārt šo sestdien, 2. maijā autokrosa, rallijkrosa, folkreisa un kroskartu braucēji tiksies Autocross.lv Rallijkrosa kausā sporta kompleksā 333.
болееSvētdien, 26. aprīlī pl.10:00 Smiltenē, Tepera trasē startē Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāts. Pirmajam posmam pieteikušies ap simts dalībnieku, nodrošinot līdzjutējiem kontaktcīņu un apdzīšanu izrādi visas dienas garumā. Trasē dosies vieglo automašīnu un bagiju klases – 1600, 2000 Super, Open, VAZ Klasika, B600, Buggy 1600 un Mini.
Visvairāk dalībnieku cīņā par vienīgo uzvaru pieteikušies 2000 Super klasē – 25 Latvijas, Lietuvas un Igaunijas sportisti. Uz starta arī 2014. gada čempions Mārtiņš Starks, kuram jāuzsāk čempiontitula aizstāvēšana. Uzdevums nebūs viegls, jo jaunu tehniku trasē vedīs regulārais favorīts Juris Spīķis (SK EOS), jaunā kvalitātē uz starta stāsies bronzas medaļnieks Ainārs Kenigsbergs, kā arī Rihards Dainis (Mexa/Melatlux Racing Team), kuru speciālisti dēvē par čempionāta galveno favorītu.
Open klase raisa līdzjutēju interesi, jo uz starta pulcēsies pilnpiedziņas automašīnas un aizmugures piedziņas prototipi. Iepriekšējos divos gados dominējis Agris Brediks (SteelTech/Autocross.lv), taču šā gada konkurence būs spēcīgāka, čempionam būs smaga aizstāvības cīņa. Spēcīgāki būs kļuvuši bronzas medaļnieks Lauris Unāms (SK EOS) un čempiontitula kārotājs Ints Jeršovs, kuri startēs ar Subaru automašīnām. Taču jauns drauds Bredikam un viņa Mitsubishi Lancer Evo Prospeed, iespējams, būs ar līdzīgu auto startējošais krosa debitants Jānis Borševskis. Klase – neprognozējama!
B600 bagiju klasē uz starta stāsies pagājušā gada čempione Beate Klipa (SK Ogre), kura ir līdz šim vienīgā daiļā dzimuma pārstāve – Latvijas autokrosa čempione. Šogad viņa ir galvenā favorīte gaidāmajās cīņās. Taču klasē ievērojami audzis dalībnieku skaits, kas var izmainīt spēku samērus. Klases sportistu skaits starpsezonā praktiski divkāršojies, kas nozīmē, ka var rasties jauni pjedestālu pretendenti.
VAZ Klasika cīņās, kā ierasts, vairāki Latvijas čempiontitula pretendenti, tomēr par galvenajiem duelantiem uzskatāmi bijušais Latvijas čempions Imants Kolomenskis un pērnais bronzas medaļnieks Arnis Odiņš (SteelTech/Autocross.lv). Taču sportisti veikuši ievērojamus tehnikas uzlabojumus, kas var izmainīt favorītu pulku.
1600 klasē daudz par galveno favorītu dēvē pērn atraktīvo Rūdolfu Bogenu (Mexa Melatlux Racing Team). Viņa galvenie konkurenti, šķiet, būs Baltijas čempions lietuvietis Giedrjuss Stonis un vicečempions Andis Kļava (SK EOS). Tomēr pērn pretenzijas uz čempionāta medaļām izteica arī Raimonds Mūrnieks. Interesanti, ka pērnie čempioni VAZ un 1600 ieskaitēs šogad uz starta neizies, kas nozīmē, ka durvis uz titulu paveras jauniem līderiem.
Baltijas čempionāta Buggy 1600 klasē cīņām gatavs pilns starta laukums ar braucējiem, arī pērnā gada Baltijas čempions Māris Līcis. Turklāt šo sacīksti treniņiem pirms starta Eiropas čempionātā izmantos arī ar SuperBuggy braucošais Jānis Boks, kā arī ar JuniorBuggy startējošais Justs Grencis.
Mini bagiju klasē uz starta stāsies Latvijas un Lietuvas autokrosa juniori – bērni vecumā no četriem līdz deviņiem gadiem.
Sacensību sākums Smiltenē pl.10:00, kad sāksies kvalifikācijas braucienu kaujas. Vēlā pēcpusdienā arī fināli, kuru sākums paredzēts ap pl.17:00!
более