Jaunumi

"Ziemas autosprints Smiltene 2018" 5.p., TSK SMILTENE, Latvia - Official Event Results, MYLAPS Speedhive "Ziemas autosprints Smiltene 2018" 5.p., TSK SMILTENE, Latvia - Official Event Results, MYLAPS Speedhive Teksts Vairāk
Kosojs ar lietuviešu kolēģiem turpinās darbu pie nelegālo sacensību ierobežošanas - Go4speed Kosojs ar lietuviešu kolēģiem turpinās darbu pie nelegālo sacensību ierobežošanas - Go4speed Foto: Mareks Dainis

Pirms dažām dienām LAF tika ievēlēts jauns prezidents – Raimonds Kisiels. Viņa komandā pie amata pienākumiem ķēries arī viens no viceprezidentiem – Gunārs Kosojs, kurš ir ne tikai nu jau viceprezidents un LAF tiesnešu dienesta vadītājs, bet nesen ievēlēts arī LAF krosa komisijas priekšsēdētāja amatā.

Svētdien Gunārs devās uz Lietuvu, lai tiktos ar Lietuvas Automobiļu federācijas krosa komisijas vadītāju Kazimieras Gudžiūnas, kas ir arī FIA autokrosa čempionāta posma rīkotājs Lietuvas Vilkyčiai trasē. Pērn sacensības vadīja tiesnešu komanda no Latvijas un saņēma augstu Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) novērtējumu, tādēļ arī šogad Lietuvas posma organizatori vēlas šo sadarbību turpināt.

Vienlaikus tika pārrunātas Baltijas čempionātu attīstības iespējas, balstot autokrosa un rallijkrosa pamata disciplīnas uz vienotiem tehniskajiem noteikumiem, kas bija viens no mērķiem mūsu jaunā LAF prezidenta programmā.

Papildus tam, Gunārs un Kazimieras vienojās par turpmākās sadarbības veidošanu nelegālo sacensību ierobežošanā, kas Latvijas un Lietuvas pierobežā ir ļoti aktuāls jautājums. ''Pie šī jautājuma jāstrādā ļoti nopietni, mūsu federācijām jāapmainās ar operatīvo informāciju un jāsniedz ieteikumi, kā rīkoties. Sistēma vēl ir izstrādes stadijā, bet no tās ieviešanas ir atkarīga cilvēku drošība. No Liepājas līdz pat Daugavpilij – visā pierobežas rajonā, tikai sadarbojoties, mēs varam kaut ko panākt,” tā situāciju komentē Gunārs Kosojs.

Informāciju sagatavoja:
Kristīne Pavlovska
LAF preses sekretāre
Vairāk
Kisiels: Ir doma attīstīt Baltijas čempionātu, arī WRC posms ir darāmo uzdevumu sarakstā  - Go4speed Kisiels: Ir doma attīstīt Baltijas čempionātu, arī WRC posms ir darāmo uzdevumu sarakstā - Go4speed Raimonds Kisiels un Jānis Naglis turpinās strādāt vienā komandā. Foto: Raimonds Volonts

24. februārī notika Latvijas Automobiļu Federācijas (LAF) prezidenta vēlēšanas, kurās ar pārliecinošu balsu vairākumu par jauno LAF prezidentu tika ievēlēts Raimonds Kisiels. Par Raimondu nobalsoja 75 biedri, par Andri Kulbergu savas balsis atdeva 12 biedri, bet par Olafu nobalsoja pieci.

Pēc ievēlēšanas LAF prezidenta amatā portāls Go4speed sazinājās ar jauno LAF prezidentu Raimondu Kisielu, ar kuru tika pārspriesti gan paveiktie darbi, gan arī darāmie.

Raimond, vai biji gaidījis, ka par tevi nobalsos tik daudz cilvēku?
Ja godīgi, tad nebiju gaidījis, ka rezultāts būs tik pārliecinošs. Taču domāju, ka cilvēki novērtēja to darbu, kas kopā ar nu jau bijušo LAF prezidentu Jāni Nagli tika paveikts pa šiem gadiem. Protams, ir lietas, kas vēl netika paveiktas un kuras jāuzlabo, kuras cerams, ka nākamajos četros gados arī paveiksim. Protams, būs jaunas problēmas, jo tās mazāk noteikti nepaliks. Taču virzība pēdējos gados bijusi uz augšu, tāpēc, kā jau teicu sanāksmē, tad galvenais, lai virzība un attīstība būtu uz augšu un lai neietu atpakaļ. Gribu, lai viss iesāktais virzās uz priekšu. Lai arī šobrīd ekonomika ir vāja, jāmēģina darīt viss, lai tie sportisti, kas jau ir sasnieguši zināmu līmeni Eiropā un Pasaulē, nepazustu. Mums viņiem ir jācenšas palīdzēt.

Vai ir zināma tava komanda nākamajiem četriem gadiem?
Jā, komanda man ir laba. Šobrīd tā ir pastiprināta ar Gunāru Kosoju un Olafu Ozolu (izpilddirektors), kurš ir efektīvs menedžeris un spējīgs cilvēks, kurš sevi ir parādījis no labākās puses. Viņam galvenais uzdevums būs vērsts uz komerciju, lai federācija kļūtu bagātāka, stiprāka un populārāka. Tāpat manā komandā būs Janis Naglis, kura loma ir milzīga gan valsts organizācijās, gan sporta padomēs. Viņš ļoti labi māk aizstāvēt mūsu viedokli. Tāpat komandā būs Andris Zvingēvics un ģenerālsekretāre Linda Medne. Pamatā ir godīgums un kārtīgums, tāpēc tādus cilvēkus arī gribu redzēt savā komandā.

(image)
Foto: Egita Upīte

Manuprāt, ģenerālsponsora jautājums ir viens no svarīgākajiem šobrīd.
Par ģenerālsponsoru ir šis tas padomā, bet tas vairāk būs Olafa darbs. Protams, ģenerālsponsors ir vajadzīgs, jo tas ļaus gan vairāk popularizēt LAF, gan arī dot pienesumu sportam, kas ir svarīgi.

Kas ir vēl tās lietas, ko noteikti gribi sakārtot?
Kopā ar Gunāru Kosoju daudz darba būs jāvelta tam, lai no nelegālām sacensībām taisītu legālās. Ir jāveido masveidība. Jā, no vienas puses nelegālās sacensības taisa kvantitāti autosportam, taču, no otras puses, viņi degradē federāciju, jo nekas nav saskaņots. Tajās sacensībās, kas ir lētākas par LAF saskaņotajām un paspārnē esošajām sacensībām, nav ne drošība, ne noteikumi, tāpēc ir jāatrod vidusceļš bez kaut kādiem pārspīlējumiem, lai nelegālo sacensību braucēji pāriet uz legālajām. Protams, numur viens būs drošības jautājums visos sporta veidos.

Kā tev liekas, vai tavā jaunajā amatā būs daudz nezināmu lietu?
Nekas pa lielam jauns nebūs, jo kopā ar Jāni visam esam gājuši cauri. Visas vīzijas, kas ir bijušas, tās paliek. Jā, esmu izvirzījis jaunas vīzijas, pie kurām vajadzētu papildus piestrādāt, bet pa lielam darbs un virziens man ir zināms. Uzskatu, ka ir izdarīti kādi 60-70% no tā, kas bija plānots iepriekšējos ciklos. Tie nebija tikai tukši vārdi. Atceros, ka visi bija nobažījušies par ERČ posmu Latvijā, taču teicu, ka mēs neapstāsimies, darīsim un iesim uz priekšu. Paskaties, cik gadus ERČ jau notiek, un kādā līmenī. Arī pasaules rallijkrosa čempionāta posms Rīgā ir kaut kas fenomenāls.

(image)
Foto: Raimonds Volonts

Daudziem joprojām ir aktuāls jautājums, vai kādu dienu Latvijā būs WRC posms?
Protams, WRC posms Latvijā arī ir pie darāmo uzdevumu saraksta. Ne jau FIA prezidents Žans Tods tāpat vien pagājušajā vasarā bija Rīgā. Ar FIA par to esam runājuši, taču šobrīd lielākais arguments no FIA puses ir tirgus, jo FIA saprot, ka mums tas tirgus nav. Ceļi un organizācija mums ir lieliska. Ir jācīnās. Varbūt darīsim to kopā ar kādu Baltijas valsti. Ir vairāki risinājumi un idejas, pie kurām jāstrādā.

Vai ir vēl kādas idejas sporta virzienā?
Ņemot vērā, ka esam pa vidu starp Lietuvu un Igauniju, ir domā izveidot Baltijas čempionātus vairākās disciplīnās. Mums ir jābūt tiem, kas salīmē kopā šo visu, un tad arī veidosies tas tirgus. Tas ir veids, kā mēs varam saglabāt šos sporta veidus, lai tas būtu interesanti un skatāmi.
Vairāk
Eksperti vērtē LAF un potenciālos LAF prezidenta kandidātus (2.daļa) - Go4speed Eksperti vērtē LAF un potenciālos LAF prezidenta kandidātus (2.daļa) - Go4speed Ēriks Gasparovičs un Pēteris Neikšāns

24.februārī notiks Latvijas Automobiļu Federācijas (LAF) biedru pilnsapulce un LAF prezidenta vēlēšanas. Vēlēšanām ir pieteikušies trīs kandidāti - Raimonds Kisiels, Andris Kulbergs un Olafs Ozols. Šajās vēlēšanās balsot varēs LAF juridiskie biedri (sporta klubi).

Pirms gaidāmajām vēlēšanām portāls Go4speed aprunājās ar vairākiem autosporta sabiedrībā zināmiem cilvēkiem, kuri izteica savu redzējumu par autosporta attīstību Latvijā, LAF darbu aizvadītajos gados un prezidenta kandidātiem.

Katram no ekspertiem (kopā četri) tika uzdoti pieci vienādi jautājumi. Piedāvājam raksta otro daļu, kurā uz jautājumiem atbild Ēriks Gasparovičs un Pēteris Neikšāns.

Ēriks Gasparovičs (kartinga pazinējs)

1. Kā vērtējat LAF darbu pēdējos gados?
Stagnātiski, jo pēdējos gados LAF stāv uz vietas un neiet tālāk. Bet tas ir normāls, dabisks process, tāpēc nebūtu slikti, ja būtu jaunas vēsmas, jaunas izmaiņas. Tas, ka mums Latvijā ir lielas sacensības, tas ir fenomenāli, bet tie tomēr ir individuālu cilvēku sasniegumi. Nebūtu Raimonds Strokšs, domāju, ka mums nebūtu Pasaules rallijkrosa čempionāts. Nebūtu mums tādi cilvēki kā Aigars Nitišs un Andris Baumanis, nebūtu mums tādu braucēju rallijkrosā.

2. Nosauciet, jūsuprāt, LAF labās un sliktās lietas, kuras ir paveiktas/nav paveiktas?
Grūti spriest par visu LAF kopumā, jo pats esmu vairāk iekšā kartingā. Pateicoties tiem cilvēkiem, kas šobrīd ir LAFā, mēs esam pazīstami starptautiski, kas ir lieliski. Ja runājam par sliktajām lietām, tad varētu pieminēt, ka netiek domāts par tautu. Nav mums autosportā daudz naudas, tāpēc jādomā par tādām klasēm, kurās sportisti var atļauties un piedalīties. Protams, drošība ir un būs pirmajā vietā, bet mums nevajag pelnīt naudu uz tām visām homoligācijām, ko lielie vīri ir izdomājuši. Piemēram, ja ar ķiveri, kurai ir CE marķējums, tu vari Eiropā braukt pa bāni ar superbaiku uz 200 km/h, tad pie mums dažās sacensībās, kur nav lieli ātrumi, braukt ar tādu ķiveri nevar. Ir jābūt sabalansētai pieejai. Piemērs ir kartings, kur iedeva brīvo pieeju, un uz katru posmu iziet ārkārtīgi daudz dalībnieku. Ja sportistam jāiegulda 1000 eiro ekipējumā vai 200, tā ir milzīga atšķirība. Tas pats rallijkross. Ir daudz braukt gribētāju. Arī mans puika izmēģināja spēkus rallijkrosā žiguļu klasē. Ja gribi iet tālāk uz citu klasi, tad tur viss ir pa pilnu programmu. Noteikumi tādi, ka pavilkt vairs nevar. Kur ir tā vienkāršā pieeja cilvēkiem, kuri grib piedalīties? Vajag brīvākus noteikumus. Agrāk bija Golf kauss, taču neizdevās noturēt noteikumus un viss aizgāja vaļībā. Šī bija klase, kas tautai bija pieejama. Bija masveidība, kā rezultātā amatieru sports attīstījās. Protams, nevajag un nedrīkst aizmirst par Pasaules līmeņa sacīkstēm, bet ir jāatceras arī par savējiem, lai tas autosports būtu pieejams pēc iespējas vairāk cilvēkiem. Nebūs amatieru sports, nebūs kartinga, tad mums nebūs izcilo rallijkrosa un rallija braucēju.

3. Kas būtu tā galvenā lieta, kas jaunajam LAF prezidentam būtu jāizdara?
Protams, galvenais ir finanšu jautājums, jo LAF nav sava ģenerālsponsora. Pie šī jautājuma ir jāstrādā daudz. Tāpat gribās, lai naudas plūsma, sadale būtu caurspīdīga.

4. Vai šie kandidāti ir piemēroti LAF prezidenta amatam?
Grūti pateikt, jo personīgi neesmu ar nevienu tuvās attiecībās. Bet, izlasot tās programmas, likās, ka katrs stāsta, cik ir labs un ko pazīst, nevis stāsta konkrētus uzdevumus, kas būtu jāpaveic.

5. Kurš, jūsuprāt, būtu piemērotākais kandidāts LAF prezidentam. Kāpēc?
Mans kandidāts šobrīd ir Andris, kurš ir tautas cilvēks un ir daudz pamanāmāks. Šobrīd man par viņu radies priekšstats, ka viņš grib strādāt un kaut ko mainīt. Citiem maniem draugiem ir cits favorīts, un tas ir tikai normāli. Bet galvenais, ir vajadzīgs labs ģenerālsekretārs, kurš arī veido to visu kustību un iet uz priekšu. Prezidents tomēr ir personība, bet to lielāko darbu paveic apkārtējie.

Pēteris Neikšāns (Anda un Māra Neikšāna tēvs):

1. Kā vērtējat LAF darbu pēdējos gados?
Grūti spriest par LAF darbu kopumā, jo es tur iekšā neesmu bijis. Taču es varu izcelt tos cilvēkus, uz kuriem šobrīd Latvijā turas autosports – Raimonds Strokšs, Aigars Nitišs, Andris Baumanis, Raimonds Kisiels, Šlēgelmilhs, Calko. Tāpat arī jāizceļ mūsu latviešu rallija komandu vadītāji, kā arī daudzi citi. Varu teikt to, ka Jānis Naglis ir atļāvis cilvēkiem strādāt, bet, manuprāt, neesmu saskatījis jaunas lietas, pārmaiņas.

2. Nosauciet, jūsuprāt, LAF labās un sliktās lietas, kuras ir paveiktas/nav paveiktas?
Grūti atbildēt, jo, kā jau tev teicu, neesmu iekšā LAFā, lai varētu tā objektīvi atbildēt. Ir mums bijušas dažādas domstarpības, kur katram bijusi sava taisnība un savs redzējums, bet kopumā tā uzskaitīt pāris lietas nevarēšu.

3. Kas būtu tā galvenā lieta, kas jaunajam LAF prezidentam būtu jāizdara?
Manuprāt, LAFā visas komisijas ir katra par sevi – nav tādas kopības sajūtas, kā autosportam varbūt pienāktos. Līdz ar to LAF jaunajam prezidentam uzdevums būtu saliedēt visus sporta veidus, izveidot kopīgu redzējumu, vīziju. Noteikti svarīgi ir palīdzēt un atbalstīt jaunos sportistus, un virzīt viņus uz priekšu. Dažreiz, lai jauniem censoņiem palīdzētu, pietiek ar padomu vai norādītu virzienu, jo viņiem sākumā nav tādu zināšanu. Šobrīd varu teikt, ka mums labās lietas ir daudz – Pasaules rallijkrosa čempionāts, Eiropas rallija čempionāts, Eiropas autokrosa čempionāts. Nedaudz skumji ir par Latvijas rallija čempionātu. Diemžēl šobrīd uz starta iziet apmēram 12 latviešu ekipāžas, kas ir gaužām maz. Iespējams, ar daudzajiem nepareizajiem lēmumiem, dažiem sportistiem ir zudusi interese. Taču prieks, ka tagad klases ir izdalītas, kur katram braucējam ir iespēja cīnīties par savu kausiņu un būt priecīgam. Viņiem ir sava cīņa, savs tusiņš un savs gandarījums.

Tāpat uzskatu, ka būtu jāpārskata iespēja nebraukt pēc augstākajiem FIA noteikumiem un standartiem zemākajās klasēs, kas tikai sadārdzina izmaksas. Varbūt var izpētīt un novienkāršot. Ja paskatāmies ārzemēs, tad attiecīgajam līmenim, neapdraudot drošību, jo tā ir pirmajā vietā, prasības ir zemākas, un līdz ar to tas sporta veids kļūst arī pieejamāks. Uzskatu, ka jaunajam prezidentam un prezidijam ir jābūt labam kontaktam ar visām federācijām, kā arī ir jādalās pieredzē. Piemēram, ar Somiju, kur autosports ir ļoti populārs un kur brauc visi, kas kustās (smejas). Protams, galvenais jau LAF prezidentam tomēr būs nauda un sponsoru piesaistīšana, spēja izstāstīt savu vīziju un redzējumu valsts līmenī. Tāpat gribētos, lai naudiņas sadalīšana, kas ienāk LAFā, kļūtu caurspīdīgākā.

Gribētu, lai jaunais prezidents vairāk iesaistītos autosporta dzīvē, izteiktu priekšlikumus un savu redzējumu.

4. Vai šie kandidāti ir piemēroti LAF prezidenta amatam?
Visi trīs ir labi un spēcīgi kandidāti, kur katram ir savi plusi un mīnusi. Olafs Ozols ir ļoti daudz ko paveicis. Sākot no tiem laikiem, kad viņš izveidoja komandu, kur es un Šlēgelmilhs sākām braukt uz krosa sacensībām ārzemēm. Tāpat viņš savulaik ar savām pazīšanām ir palīdzējis Ivaram Caunem, Ģirtam Krūzmanim. Viņš spēj atrast kontaktu ar gandrīz visiem cilvēkiem. Viņš ir devis lielu ieguldījumu ar savām pazīšanām. Tāpat viņam ir ļoti lieli sakari, tai skaitā ar Kankunenu, Vatanenu u.t.t. Andris Kulbergs māk ļoti labi prezentēt, un viņam ir labas runātspējas, kurš spēj pārliecināt ar savu vīziju, redzējumu. Viņš ir jauns un enerģētisks, strādāt gribošs. Raimonds Kisiels ilgus gadus bijis autosportists, kurš zina autosporta virtuvi no iekšpuses. Viņš ir mierīgs un nosvērts cilvēks, kuram ir savs redzējums. Viņš ir veiksmīgs biznesmenis, kā arī viņam ir labas attiecības ar valdības pārstāvjiem, ko viņš jau pierādījis, piesaistot līdzekļus LAFam, lai varētu rīkot augsta ranga sacensības.

5. Kurš, jūsuprāt, būtu piemērotākais kandidāts LAF prezidentam. Kāpēc?
Personīgi es vairāk šajā amatā saskatu Raimonda Kisiela varēšanu. Viņš daudzām lietām pieiet ar vēsu galvu un ir pierādījis sevi darbos. Taču domāju, ka, ja apvienotu visus trīs kungus kopā, mums sanāktu lieliska komanda.
Vairāk
Eksperti vērtē LAF un potenciālos LAF prezidenta kandidātus (1.daļa) - Go4speed Eksperti vērtē LAF un potenciālos LAF prezidenta kandidātus (1.daļa) - Go4speed Aigars Nitišs un Andris Baumanis. Foto: Twitter

24.februārī notiks Latvijas Automobiļu Federācijas (LAF) biedru pilnsapulce un LAF prezidenta vēlēšanas. Šobrīd ir zināmi (uzvārdu alfabēta secībā) trīs kandidāti - Raimonds Kisiels, Andris Kulbergs un Olafs Ozols. Šajās vēlēšanās balsot varēs LAF juridiskie biedri (sporta klubi).

Pirms gaidāmajām vēlēšanām portāls Go4speed aprunājās ar vairākiem autosporta sabiedrībā zināmiem cilvēkiem, kur katram bija savs viedoklis, savs redzējums un savi favorīti.

Katram no ekspertiem (kopā četri eksperti) tika uzdoti pieci vienādi jautājumi, uz kuriem katrs varēja brīvi izteikties.

Andris Baumanis (Rallijkrosa braucēju Jāņa un Arta Baumaņa tēvs):

1. Kā vērtējat LAF darbu pēdējos gados?
Kopumā vērtēju ļoti pozitīvi. Ja atskatāmies uz LAF darbu tieši pēdējos astoņus gadus Jāņa Nagļa vadībā, tad ir notikušas ievērojamas izmaiņas gan LAF vadības darbā, gan komisijās. Komisiju vadība mainās uz jauniem cilvēkiem, kas noteikti autosportam ir ieguvums. Prezidents Naglis un viceprezidents Raimonds Kisiels ir cilvēki ar milzu pieredzi un kontaktiem gan Latvijā, gan FIA.

Ģenerālsekretāre Linda Medne šajos gados, apmeklējot FIA seminārus, ir ieguvusi nenovērtējamu pieredzi un zināšanas, kas veiksmīgi nodotas tālāk Latvijas autosportam. Pēc manām domām tieši Mednes darbs ir vismazāk novērtēts, jo pārāk maz informācijas par to darba apjomu, ko viņa patiesībā dara. Droši teikšu, ka šīs prezidentūras laikā ir paveikts visvairāk. Jaunie komisiju vadītāji arī ir daudzsološi!

2. Nosauciet, jūsuprāt, LAF labās un sliktās lietas, kuras ir paveiktas/nav paveiktas?
Ir paveikts daudz, ļoti daudz. Protams, pieļauju, ka ne viss labo darbu saraksts ir zināms un pieejams publikai. Protams, vienmēr var vēlēties labāk un vairāk, bet, kas viennozīmīgi ir jāizceļ, tā ir esošā LAF vadība, kas darījusi un paveikusi darbus, un tikai tad par tiem runājuši skaļi, lai gan jāatzīmē (mans personīgais viedoklis), ka informācijas uz āru ir bijis par maz. Ar to jaunajam prezidentam būs jāstrādā.

Redzamākās lietas, protams, ir Biķernieku trase - atgūts nacionālās sporta bāzes statuss, Latvijā tiek rīkotas Starptautiskas sacensības. Vietējā mērogā notiek milzums sacensību, autosportistu skaits triju gadu laikā ir divkāršojies. Tas ir rādītājs, kas liecina par izaugsmi. Tas ir LAF darbības rādītājs. Tie ir faktiskie skaitļi, kas nemelo.

Ja ir iespējas, tad atliek tikai izvēlēties kādu no disciplīnām un doties uz startu, jo sacensības notiek visu gadu. Ja nemaldos, tad 2017.gadā Latvijā tika aizvadītas 270 sacensību dienas. Tās ir sacensību vienības, kuras ir sankcionējis LAF. Piedodiet, bet tas ir ļoti nopietns skaitlis. Kādā veidā to varētu palielināt? Būsim atklāti, nu nenotiks tas tā, ka uz tukšiem solījumiem kāds dos iespēju iziet uz starta tiem cilvēkiem, kuri par to tikai sapņo. Ir jābūt pašu starta kapitālam, un tālāk jau tad jāizvērtē, bet tā, ka atnāks kāda ''bagāta tante'' un iedos naudu nevienam nezināmam lolojumam, tā nebūs… Tāpat nebūs vieglas naudas organizatoriem… Tā bija un paliks katra paša kompetence.

Ja kāds šodien liekuļo un saka, ka dosim iespējas tiem, kam nav iespējas šobrīd braukt, tad teikšu, ka tā ir atklāta melošana. Valsts ekonomikai ir nozīme. Es teiktu pat valsts autosports ir valsts ekonomikas rādītājs. Un te viss ir pakārtots.

Pat titulēti autosportisti jau gadiem nevar atrast finansējumu, lai piedalītos starptautiskās FIA sacensībās, bet līdz tam līmenim ir jātiek pašu spēkiem. Pajautājiet Aigaram Nitišam, Didzim Sirmacim, Calko, arī man, ko tas ir prasījis, bet atdeves tam vēl nav un nebūs vēl pāris gadus, un nevajag lolot cerības, ka būs savādāk… Skarbi, tāpēc neticiet, ka pēkšņi ar saukļiem ''mēs atbalstīsim jaunatni'' tur kaut kas notiks.

Jauniešu sporta attīstība - pašlaik katrā komisijā ir jauniešu klase. Beta bagiju kustība autokrosā attīstās, bet manas domas ir tādas, ka strikti jāievēro tehniskie noteikumi. Kā tur notiek, nav labi, tāpēc vajag panākt, lai sacenšas bērni trasē. Nu jums jāsaprot, ka tur jābūt veselīgai konkurencei, nevis kuram fāterītim lielāka vīle…. Tad, kad tas tiks ievērots, dalībnieki nāks klāt. Domāju citu faktoru tur nav, klase interesanta, iespējas ir, bet nianses jāsakārto.

Kartinga komisijā, pateicoties jaunajai komisijas vadībai un idejām par dalībnieku piesaisti, dalībnieku skaits ir audzis ievērojami. Ir daudzas lietas, ko noteikti federācija nevar ietekmēt, kas ir jaunās paaudzes intereses. Tas ir atkarīgs no vecākiem, vides un audzināšanas. Un atkal te ir naudas jautājums, cik vecāki ir gatavi un spējīgi iesaistīt autosportā savas atvases.

Jebkurā gadījumā, komisijām ir jārada iniciatīva un jāliek priekšā prezidijam. Komandas darbā jāiet uz priekšu.

Ļoti liela nozīme, manuprāt, ir tam, ko LAF ir paveicis ar tām lietām, kuras nav tieši saistītas ar sacensībām, proti, LAF apbalvošana, LAF jaunais logo un mājas lapa, Latvijas tēls un vārds Starptautiskajā autosporta vidē. Iedibināti personīgi kontakti ar Žanu Todu.

3. Kas būtu tā galvenā lieta, kas jaunajam LAF prezidentam būtu jāizdara?
Noteikti jāturpina darbs pie iesāktajām lietām. Jānotur līmenī tas, kas jau ir panākts. Un, protams, jāvirzās uz priekšu. Jāstrādā pie problēmsituācijām. Pirmkārt, informācija. Ir jāceļ LAF prestižs gan pie mums, gan pasaulē. Ja nemaldos, tad LAF ir viena no biedriem bagātākām federācijām, bet tai pat laikā nav informācijas publiskajā telpā. Ir nepilnīga informācija LAF iekšienē, tāpēc ar šo jautājumu ir būtiski jāstrādā. Piemērs – “Ātruma cilts” intervija, kurā Šlēgelmilhs pasaka, ka atbalsta, granti netiek dalīti, bet patiesībā izrādās, ka pats personīgi ir saņēmis daļu finansējuma no FIA Grantiem. Piedodiet, tā ir dezinformācija, kas degradē esošo LAF vadību, un tai pašā laikā mulsina visu LAF biedru saimi.

Vēl gribētos publisku pieeju šiem dalījumiem, jo ir dažādi vērtēta informācija, kad pēc atbalsta saņemšanas nauda tiek novirzīta viena sportista vienreizējam pasākumam, bet ne bērnu kartingam, kam tā bija paredzēta. Tās ir runas, protams, bet tādas klīst un tas nav labi. Ja būtu pieejami visi sapulču protokoli un dalījuma informācija, tad tādas runas nestaigātu apkārt. Tā kā te vajadzētu padomāt par publiski pieejamu atskaiti. Varbūt tikai LAF biedriem, bet tā, lai ir pilnīgi skaidrs, kur ir iztērēta nauda, kas ir saņemta no FIA grantiem, piemēram, bērnu kartingam. Un kur tā ir palikusi? Tas ir noteikti jāsakārto! Ir vēl dzirdēti arī citi piemēri junioru rallijā. Arī tam jābūt visam caurspīdīgam, bet ne tā, ka tas pazūd zem komisijām tikai. Daudz darba jāiegulda autosporta interešu aizstāvēšanā valsts līmenī. Tas būs svarīgi.

Ir jāsaka paldies esošajai prezidentūrai, jo bez viņiem mums nebūtu ne Biķernieku trases, ne augstākā līmeņa starptautisko sacensību. Vietējās sacensības mums pietiek, ir jāsakārto dažādi statusi, lai vienkāršotu dalību, gan organizatoriem, gan sportistiem, jāsamazina izmaksas, lai licenzēto sacensību organizatoriem un sportistiem nav jācīnās ar LAF nesankcionētām sacensībām, kurās izpaliek daudz nosacījumu. Šeit ir jāvelta laiks un pūles, bet, cik zinu, tad esošajam viceprezidentam ir savs viedoklis un zinu, ka viņš to īstenos.

4. Vai šie kandidāti ir piemēroti LAF prezidenta amatam?
Provatorisks jautājums. Ja tas ir tiešs jautājums, par ko balsotu es, tad savu izvēli esmu izdarījis un, protams, balsošu par cilvēkiem, kuri dara un darīs visu iespējamo, lai celtu Latvijas autosportu bez savu personīgo interešu iekļaušanas. Ir jāsaprot, ka tas ir ārkārtīgi svarīgs faktors, lai pie LAF vadības ir cilvēks bez personīgas intereses. Šeit domāju jebkādas personīgās intereses - ne materiālas, ne lobējot kādu sporta veida disciplīnu. Un pats svarīgākais - nevajag solīt, ja nezini, kā to izdarīt, jo nepareiza izvēle mūs atmetīs septiņus gadus atpakaļ. Es te netēmēju uz kādu konkrētu kandidātu, nē, bet tas ir svarīgi.

Kisielu, Nagli un Ozolu pazīstu laikam kopš 1993. gada. Zinu, ko katrs no viņiem var vai nevar, ko no katra var vai nevajag gaidīt. Andri Kulbergu ļoti nepazīstu, esmu vienu reizi runājis ar viņu. Patika dažas lietas, kuras cilvēks grib sakārtot LAF, bet nekas jauns, tās ir lietas, kas jādara komisijās, tā nav prezidenta kompetence. Pēdējā laikā medijos parādījušās akcijas – teikšu atklāti - nezinu, vai vajag runāt par lietām, kas jau notiek LAF un pasniegt to, kā savu prioritāti. Tas laikam nav īsti pareizi…

5. Kurš, jūsuprāt, būtu piemērotākais kandidāts LAF prezidentam. Kāpēc?
Katrs no šiem kandidātiem savā veidā varētu būt labs prezidents. Olafs Ozols - pieredze un kontakti starptautiskā vidē, ārkārtīgi lielas caursišanas spējas, buldozers es teiktu. Raimonds Kisiels - pieredze un labi kontakti valdības līmenī Latvijā, Eiropā un, protams FIA. Cieša draudzība ar Žanu Todu, kas LAF tik ļoti nepieciešams. Jau daudz palīdzējis Latvijas autosportam līdz šim. Andris Kulbergs - jaunība un enerģija, populisms. Pirmkārt, vajag izvērtēt to, ko katrs līdz šim ir paveicis - darbā, dzīvē, sportā un sabiedrībā. Ir jādara un tad jārunā.

Aigars Nitišs (Rallijkrosa braucēja Reiņa Nitiša tēvs):

1. Kā vērtējat LAF darbu pēdējos gados?
Manuprāt, LAF būtu jāstrādā enerģiskāk, jo šobrīd tāds priekšstats, ka viss plūst pa straumi. Protams, neko sliktu nevaru teikt par LAF darbu, jo ir paveiktas arī daudz labas lietas, bet prasītos nedaudz lielāka enerģija.

2. Nosauciet, jūsuprāt, LAF labās un sliktās lietas, kuras ir paveiktas/nav paveiktas?
Grūti tā teikt, jo neesmu darbojies LAFā. Cik zinu, tad no FIA iepriekšējos gados ir piesaistīts finansējums, kas, protams, ir labi. Priecē, ka rallijā ir veikta reorganizācija, kas varētu uz sacensībām pulcēt vairākas ekipāža. Tāpat LAF (tiesneši, organizatori) apmeklē starptautiskos seminārus, tiesā augsta līmeņa sacīkstes ārzemēs, kā rezultātā mūsu starptautiskā pozīcija ir laba. LAF sezonas noslēguma pasākums bija grandiozs. Uz tādu pasākumu var vest jebkuru atbalstītāju. Ja runājam par neizdarītajiem darbiem, tad vairākas pilnsapulces atpakaļ biju runājis par to, ka mums kā biedrībai nav piesaistīti Eiropas Savienības fondi. Tāpat uzskatu, ka mums Latvijā vajadzētu vienu profesionālu braukšanas simulatoru, kas dotu sportistiem iespēju iepazīt ārvalstu trases un celt meistarību dažādās disciplīnās. Tāpat mums nav specifisko fizisko un autosportam paredzēto reakcijas trenažieru. Ir daudz lietas, kuras noteikti vēl var uzlabot. Jāsaka, ka šobrīd lielu daļu darbu paveic sporta fanātiķi.

3. Kas būtu tā galvenā lieta, kas jaunajam LAF prezidentam būtu jāizdara?
Manuprāt, pats galvenais ir sakārtot finansiālos jautājumus. Uz šo brīdi LAFam nav sava ģenerālsponsora. Diemžēl šajā likumdošanas nodokļu reformu izmaiņu rezultātā finansējums federācijai smagi kritīs, tāpēc galvenais uzdevums jaunajam LAF prezidentam būs piesaistīt finansējumu.

4. Vai šie kandidāti ir piemēroti LAF prezidenta amatam?
Protams, katrs no kandidātiem ir spēcīgs, taču svarīgākais jautājums būtu – cik, kurš spēs atvēlēt laiku darbam LAFā un kādu komandu viņš būvēs. Prezidents jau pa lielam ir tāds virziena noteicējs, tāpēc ir svarīgi tie cilvēki, kas ir apkārt un kas to smago darbu darīs.

5. Kurš, jūsuprāt, būtu piemērotākais kandidāts LAF prezidentam. Kāpēc?
Uzvārdus negribu saukt, bet no šiem trīs kandidātiem esmu dzirdējis vienu nopietnu programmu, kas, manuprāt, ir sakarīga.
Vairāk
Ziemas motokross Skijorings Latvijas čempionāta 2018 6.posms 25.02.2018. Ziemas motokross Skijorings Latvijas čempionāta 2018 6.posms 25.02.2018.

Jau šajā nedēļas nogalē, 25.februārī tiks turpināts Latvijas čempionāts skijoringā un ziemas motokrosā, aizvadot nu jau sesto sacensību seriāla posmu. Sacensības norisināsies Smiltenē, Teperis mototrasē.

Skijorings, kā viens no Latvijas populārākajiem ziemas sporta veidiem, ir motosporta disciplīna, kas veidota pēc motokrosa sacensību principa, kur ekipāža – motociklists un slēpotājs – brauc apļveida trasē. Sacensības notiek brīvā dabā uz sniega seguma trasē, izmantojot mērenu reljefu sauszemē vai uz aizsalušas ūdenskrātuves. Skijorings pēc savas būtības ir tautas sporta veids, kas sniedz iespēju ikvienam interesentam izmēģināt savus spēkus Mazajā un Lielajā tautas klasē. Paralēli skijoringa sacensībām norisināsies arī Latvijas čempionāts ziemas motokrosā ar solo motocikliem bērniem un pieaugušajiem un kvadracikliem, kas tradicionāli pasākumam piesaista aptuveni 200 sportistus un to pavadošās personas.

Tā kā skijoringa sacensības notiek sporta sezonas klusajā periodā, atraktīvā veidā un brīvā dabā, tās piesaista lielu skatītāju uzmanību. Sacensības ir publisks bezmaksas pasākums ikvienam skatītājam. Vēršam uzamnību, ka šādiem pasākumiem tiek piesaistīti vairāki simti cilvēku, kas pašvaldības apkārtnei dod pozitīvu ekonomisko efektu.

Smiltenes sacensību rezultātus tiešsaitē būs iespējams vērot www.results.lv

Atgādinām, ka šogad jau aizvadīti četri sacensību posmi – Stāmerienā, Ropažos, Neretā un Ērgļos. Savukārt Latvijas čempionāta 5.un 6. posms notiks šajā nedēļas nogalē Alūksnē un Smiltenē. Kopvērtējums pēc aizvadītajiem posmiem pieejams MyLaps sistēmā https://speedhive.mylaps.com/Organizations/127176/Championships

0
Vairāk
LČ skijoringa un ziemas krosa 6.posms Smiltenē – LaMSF.lv LČ skijoringa un ziemas krosa 6.posms Smiltenē – LaMSF.lv Teksts Vairāk
Event results and Practice Sessions at TSK SMILTENE Event results and Practice Sessions at TSK SMILTENE Teksts Vairāk
<< < 4 5
...
38 > >>