новости
Eksperti vērtē LAF un potenciālos LAF prezidenta kandidātus (2.daļa) - Go4speed
Ēriks Gasparovičs un Pēteris Neikšāns
24.februārī notiks Latvijas Automobiļu Federācijas (LAF) biedru pilnsapulce un LAF prezidenta vēlēšanas. Vēlēšanām ir pieteikušies trīs kandidāti - Raimonds Kisiels, Andris Kulbergs un Olafs Ozols. Šajās vēlēšanās balsot varēs LAF juridiskie biedri (sporta klubi).
Pirms gaidāmajām vēlēšanām portāls Go4speed aprunājās ar vairākiem autosporta sabiedrībā zināmiem cilvēkiem, kuri izteica savu redzējumu par autosporta attīstību Latvijā, LAF darbu aizvadītajos gados un prezidenta kandidātiem.
Katram no ekspertiem (kopā četri) tika uzdoti pieci vienādi jautājumi. Piedāvājam raksta otro daļu, kurā uz jautājumiem atbild Ēriks Gasparovičs un Pēteris Neikšāns.
Ēriks Gasparovičs (kartinga pazinējs)
1. Kā vērtējat LAF darbu pēdējos gados?
Stagnātiski, jo pēdējos gados LAF stāv uz vietas un neiet tālāk. Bet tas ir normāls, dabisks process, tāpēc nebūtu slikti, ja būtu jaunas vēsmas, jaunas izmaiņas. Tas, ka mums Latvijā ir lielas sacensības, tas ir fenomenāli, bet tie tomēr ir individuālu cilvēku sasniegumi. Nebūtu Raimonds Strokšs, domāju, ka mums nebūtu Pasaules rallijkrosa čempionāts. Nebūtu mums tādi cilvēki kā Aigars Nitišs un Andris Baumanis, nebūtu mums tādu braucēju rallijkrosā.
2. Nosauciet, jūsuprāt, LAF labās un sliktās lietas, kuras ir paveiktas/nav paveiktas?
Grūti spriest par visu LAF kopumā, jo pats esmu vairāk iekšā kartingā. Pateicoties tiem cilvēkiem, kas šobrīd ir LAFā, mēs esam pazīstami starptautiski, kas ir lieliski. Ja runājam par sliktajām lietām, tad varētu pieminēt, ka netiek domāts par tautu. Nav mums autosportā daudz naudas, tāpēc jādomā par tādām klasēm, kurās sportisti var atļauties un piedalīties. Protams, drošība ir un būs pirmajā vietā, bet mums nevajag pelnīt naudu uz tām visām homoligācijām, ko lielie vīri ir izdomājuši. Piemēram, ja ar ķiveri, kurai ir CE marķējums, tu vari Eiropā braukt pa bāni ar superbaiku uz 200 km/h, tad pie mums dažās sacensībās, kur nav lieli ātrumi, braukt ar tādu ķiveri nevar. Ir jābūt sabalansētai pieejai. Piemērs ir kartings, kur iedeva brīvo pieeju, un uz katru posmu iziet ārkārtīgi daudz dalībnieku. Ja sportistam jāiegulda 1000 eiro ekipējumā vai 200, tā ir milzīga atšķirība. Tas pats rallijkross. Ir daudz braukt gribētāju. Arī mans puika izmēģināja spēkus rallijkrosā žiguļu klasē. Ja gribi iet tālāk uz citu klasi, tad tur viss ir pa pilnu programmu. Noteikumi tādi, ka pavilkt vairs nevar. Kur ir tā vienkāršā pieeja cilvēkiem, kuri grib piedalīties? Vajag brīvākus noteikumus. Agrāk bija Golf kauss, taču neizdevās noturēt noteikumus un viss aizgāja vaļībā. Šī bija klase, kas tautai bija pieejama. Bija masveidība, kā rezultātā amatieru sports attīstījās. Protams, nevajag un nedrīkst aizmirst par Pasaules līmeņa sacīkstēm, bet ir jāatceras arī par savējiem, lai tas autosports būtu pieejams pēc iespējas vairāk cilvēkiem. Nebūs amatieru sports, nebūs kartinga, tad mums nebūs izcilo rallijkrosa un rallija braucēju.
3. Kas būtu tā galvenā lieta, kas jaunajam LAF prezidentam būtu jāizdara?
Protams, galvenais ir finanšu jautājums, jo LAF nav sava ģenerālsponsora. Pie šī jautājuma ir jāstrādā daudz. Tāpat gribās, lai naudas plūsma, sadale būtu caurspīdīga.
4. Vai šie kandidāti ir piemēroti LAF prezidenta amatam?
Grūti pateikt, jo personīgi neesmu ar nevienu tuvās attiecībās. Bet, izlasot tās programmas, likās, ka katrs stāsta, cik ir labs un ko pazīst, nevis stāsta konkrētus uzdevumus, kas būtu jāpaveic.
5. Kurš, jūsuprāt, būtu piemērotākais kandidāts LAF prezidentam. Kāpēc?
Mans kandidāts šobrīd ir Andris, kurš ir tautas cilvēks un ir daudz pamanāmāks. Šobrīd man par viņu radies priekšstats, ka viņš grib strādāt un kaut ko mainīt. Citiem maniem draugiem ir cits favorīts, un tas ir tikai normāli. Bet galvenais, ir vajadzīgs labs ģenerālsekretārs, kurš arī veido to visu kustību un iet uz priekšu. Prezidents tomēr ir personība, bet to lielāko darbu paveic apkārtējie.
Pēteris Neikšāns (Anda un Māra Neikšāna tēvs):
1. Kā vērtējat LAF darbu pēdējos gados?
Grūti spriest par LAF darbu kopumā, jo es tur iekšā neesmu bijis. Taču es varu izcelt tos cilvēkus, uz kuriem šobrīd Latvijā turas autosports – Raimonds Strokšs, Aigars Nitišs, Andris Baumanis, Raimonds Kisiels, Šlēgelmilhs, Calko. Tāpat arī jāizceļ mūsu latviešu rallija komandu vadītāji, kā arī daudzi citi. Varu teikt to, ka Jānis Naglis ir atļāvis cilvēkiem strādāt, bet, manuprāt, neesmu saskatījis jaunas lietas, pārmaiņas.
2. Nosauciet, jūsuprāt, LAF labās un sliktās lietas, kuras ir paveiktas/nav paveiktas?
Grūti atbildēt, jo, kā jau tev teicu, neesmu iekšā LAFā, lai varētu tā objektīvi atbildēt. Ir mums bijušas dažādas domstarpības, kur katram bijusi sava taisnība un savs redzējums, bet kopumā tā uzskaitīt pāris lietas nevarēšu.
3. Kas būtu tā galvenā lieta, kas jaunajam LAF prezidentam būtu jāizdara?
Manuprāt, LAFā visas komisijas ir katra par sevi – nav tādas kopības sajūtas, kā autosportam varbūt pienāktos. Līdz ar to LAF jaunajam prezidentam uzdevums būtu saliedēt visus sporta veidus, izveidot kopīgu redzējumu, vīziju. Noteikti svarīgi ir palīdzēt un atbalstīt jaunos sportistus, un virzīt viņus uz priekšu. Dažreiz, lai jauniem censoņiem palīdzētu, pietiek ar padomu vai norādītu virzienu, jo viņiem sākumā nav tādu zināšanu. Šobrīd varu teikt, ka mums labās lietas ir daudz – Pasaules rallijkrosa čempionāts, Eiropas rallija čempionāts, Eiropas autokrosa čempionāts. Nedaudz skumji ir par Latvijas rallija čempionātu. Diemžēl šobrīd uz starta iziet apmēram 12 latviešu ekipāžas, kas ir gaužām maz. Iespējams, ar daudzajiem nepareizajiem lēmumiem, dažiem sportistiem ir zudusi interese. Taču prieks, ka tagad klases ir izdalītas, kur katram braucējam ir iespēja cīnīties par savu kausiņu un būt priecīgam. Viņiem ir sava cīņa, savs tusiņš un savs gandarījums.
Tāpat uzskatu, ka būtu jāpārskata iespēja nebraukt pēc augstākajiem FIA noteikumiem un standartiem zemākajās klasēs, kas tikai sadārdzina izmaksas. Varbūt var izpētīt un novienkāršot. Ja paskatāmies ārzemēs, tad attiecīgajam līmenim, neapdraudot drošību, jo tā ir pirmajā vietā, prasības ir zemākas, un līdz ar to tas sporta veids kļūst arī pieejamāks. Uzskatu, ka jaunajam prezidentam un prezidijam ir jābūt labam kontaktam ar visām federācijām, kā arī ir jādalās pieredzē. Piemēram, ar Somiju, kur autosports ir ļoti populārs un kur brauc visi, kas kustās (smejas). Protams, galvenais jau LAF prezidentam tomēr būs nauda un sponsoru piesaistīšana, spēja izstāstīt savu vīziju un redzējumu valsts līmenī. Tāpat gribētos, lai naudiņas sadalīšana, kas ienāk LAFā, kļūtu caurspīdīgākā.
Gribētu, lai jaunais prezidents vairāk iesaistītos autosporta dzīvē, izteiktu priekšlikumus un savu redzējumu.
4. Vai šie kandidāti ir piemēroti LAF prezidenta amatam?
Visi trīs ir labi un spēcīgi kandidāti, kur katram ir savi plusi un mīnusi. Olafs Ozols ir ļoti daudz ko paveicis. Sākot no tiem laikiem, kad viņš izveidoja komandu, kur es un Šlēgelmilhs sākām braukt uz krosa sacensībām ārzemēm. Tāpat viņš savulaik ar savām pazīšanām ir palīdzējis Ivaram Caunem, Ģirtam Krūzmanim. Viņš spēj atrast kontaktu ar gandrīz visiem cilvēkiem. Viņš ir devis lielu ieguldījumu ar savām pazīšanām. Tāpat viņam ir ļoti lieli sakari, tai skaitā ar Kankunenu, Vatanenu u.t.t. Andris Kulbergs māk ļoti labi prezentēt, un viņam ir labas runātspējas, kurš spēj pārliecināt ar savu vīziju, redzējumu. Viņš ir jauns un enerģētisks, strādāt gribošs. Raimonds Kisiels ilgus gadus bijis autosportists, kurš zina autosporta virtuvi no iekšpuses. Viņš ir mierīgs un nosvērts cilvēks, kuram ir savs redzējums. Viņš ir veiksmīgs biznesmenis, kā arī viņam ir labas attiecības ar valdības pārstāvjiem, ko viņš jau pierādījis, piesaistot līdzekļus LAFam, lai varētu rīkot augsta ranga sacensības.
5. Kurš, jūsuprāt, būtu piemērotākais kandidāts LAF prezidentam. Kāpēc?
Personīgi es vairāk šajā amatā saskatu Raimonda Kisiela varēšanu. Viņš daudzām lietām pieiet ar vēsu galvu un ir pierādījis sevi darbos. Taču domāju, ka, ja apvienotu visus trīs kungus kopā, mums sanāktu lieliska komanda.
более
Eksperti vērtē LAF un potenciālos LAF prezidenta kandidātus (1.daļa) - Go4speed
Aigars Nitišs un Andris Baumanis. Foto: Twitter
24.februārī notiks Latvijas Automobiļu Federācijas (LAF) biedru pilnsapulce un LAF prezidenta vēlēšanas. Šobrīd ir zināmi (uzvārdu alfabēta secībā) trīs kandidāti - Raimonds Kisiels, Andris Kulbergs un Olafs Ozols. Šajās vēlēšanās balsot varēs LAF juridiskie biedri (sporta klubi).
Pirms gaidāmajām vēlēšanām portāls Go4speed aprunājās ar vairākiem autosporta sabiedrībā zināmiem cilvēkiem, kur katram bija savs viedoklis, savs redzējums un savi favorīti.
Katram no ekspertiem (kopā četri eksperti) tika uzdoti pieci vienādi jautājumi, uz kuriem katrs varēja brīvi izteikties.
Andris Baumanis (Rallijkrosa braucēju Jāņa un Arta Baumaņa tēvs):
1. Kā vērtējat LAF darbu pēdējos gados?
Kopumā vērtēju ļoti pozitīvi. Ja atskatāmies uz LAF darbu tieši pēdējos astoņus gadus Jāņa Nagļa vadībā, tad ir notikušas ievērojamas izmaiņas gan LAF vadības darbā, gan komisijās. Komisiju vadība mainās uz jauniem cilvēkiem, kas noteikti autosportam ir ieguvums. Prezidents Naglis un viceprezidents Raimonds Kisiels ir cilvēki ar milzu pieredzi un kontaktiem gan Latvijā, gan FIA.
Ģenerālsekretāre Linda Medne šajos gados, apmeklējot FIA seminārus, ir ieguvusi nenovērtējamu pieredzi un zināšanas, kas veiksmīgi nodotas tālāk Latvijas autosportam. Pēc manām domām tieši Mednes darbs ir vismazāk novērtēts, jo pārāk maz informācijas par to darba apjomu, ko viņa patiesībā dara. Droši teikšu, ka šīs prezidentūras laikā ir paveikts visvairāk. Jaunie komisiju vadītāji arī ir daudzsološi!
2. Nosauciet, jūsuprāt, LAF labās un sliktās lietas, kuras ir paveiktas/nav paveiktas?
Ir paveikts daudz, ļoti daudz. Protams, pieļauju, ka ne viss labo darbu saraksts ir zināms un pieejams publikai. Protams, vienmēr var vēlēties labāk un vairāk, bet, kas viennozīmīgi ir jāizceļ, tā ir esošā LAF vadība, kas darījusi un paveikusi darbus, un tikai tad par tiem runājuši skaļi, lai gan jāatzīmē (mans personīgais viedoklis), ka informācijas uz āru ir bijis par maz. Ar to jaunajam prezidentam būs jāstrādā.
Redzamākās lietas, protams, ir Biķernieku trase - atgūts nacionālās sporta bāzes statuss, Latvijā tiek rīkotas Starptautiskas sacensības. Vietējā mērogā notiek milzums sacensību, autosportistu skaits triju gadu laikā ir divkāršojies. Tas ir rādītājs, kas liecina par izaugsmi. Tas ir LAF darbības rādītājs. Tie ir faktiskie skaitļi, kas nemelo.
Ja ir iespējas, tad atliek tikai izvēlēties kādu no disciplīnām un doties uz startu, jo sacensības notiek visu gadu. Ja nemaldos, tad 2017.gadā Latvijā tika aizvadītas 270 sacensību dienas. Tās ir sacensību vienības, kuras ir sankcionējis LAF. Piedodiet, bet tas ir ļoti nopietns skaitlis. Kādā veidā to varētu palielināt? Būsim atklāti, nu nenotiks tas tā, ka uz tukšiem solījumiem kāds dos iespēju iziet uz starta tiem cilvēkiem, kuri par to tikai sapņo. Ir jābūt pašu starta kapitālam, un tālāk jau tad jāizvērtē, bet tā, ka atnāks kāda ''bagāta tante'' un iedos naudu nevienam nezināmam lolojumam, tā nebūs… Tāpat nebūs vieglas naudas organizatoriem… Tā bija un paliks katra paša kompetence.
Ja kāds šodien liekuļo un saka, ka dosim iespējas tiem, kam nav iespējas šobrīd braukt, tad teikšu, ka tā ir atklāta melošana. Valsts ekonomikai ir nozīme. Es teiktu pat valsts autosports ir valsts ekonomikas rādītājs. Un te viss ir pakārtots.
Pat titulēti autosportisti jau gadiem nevar atrast finansējumu, lai piedalītos starptautiskās FIA sacensībās, bet līdz tam līmenim ir jātiek pašu spēkiem. Pajautājiet Aigaram Nitišam, Didzim Sirmacim, Calko, arī man, ko tas ir prasījis, bet atdeves tam vēl nav un nebūs vēl pāris gadus, un nevajag lolot cerības, ka būs savādāk… Skarbi, tāpēc neticiet, ka pēkšņi ar saukļiem ''mēs atbalstīsim jaunatni'' tur kaut kas notiks.
Jauniešu sporta attīstība - pašlaik katrā komisijā ir jauniešu klase. Beta bagiju kustība autokrosā attīstās, bet manas domas ir tādas, ka strikti jāievēro tehniskie noteikumi. Kā tur notiek, nav labi, tāpēc vajag panākt, lai sacenšas bērni trasē. Nu jums jāsaprot, ka tur jābūt veselīgai konkurencei, nevis kuram fāterītim lielāka vīle…. Tad, kad tas tiks ievērots, dalībnieki nāks klāt. Domāju citu faktoru tur nav, klase interesanta, iespējas ir, bet nianses jāsakārto.
Kartinga komisijā, pateicoties jaunajai komisijas vadībai un idejām par dalībnieku piesaisti, dalībnieku skaits ir audzis ievērojami. Ir daudzas lietas, ko noteikti federācija nevar ietekmēt, kas ir jaunās paaudzes intereses. Tas ir atkarīgs no vecākiem, vides un audzināšanas. Un atkal te ir naudas jautājums, cik vecāki ir gatavi un spējīgi iesaistīt autosportā savas atvases.
Jebkurā gadījumā, komisijām ir jārada iniciatīva un jāliek priekšā prezidijam. Komandas darbā jāiet uz priekšu.
Ļoti liela nozīme, manuprāt, ir tam, ko LAF ir paveicis ar tām lietām, kuras nav tieši saistītas ar sacensībām, proti, LAF apbalvošana, LAF jaunais logo un mājas lapa, Latvijas tēls un vārds Starptautiskajā autosporta vidē. Iedibināti personīgi kontakti ar Žanu Todu.
3. Kas būtu tā galvenā lieta, kas jaunajam LAF prezidentam būtu jāizdara?
Noteikti jāturpina darbs pie iesāktajām lietām. Jānotur līmenī tas, kas jau ir panākts. Un, protams, jāvirzās uz priekšu. Jāstrādā pie problēmsituācijām. Pirmkārt, informācija. Ir jāceļ LAF prestižs gan pie mums, gan pasaulē. Ja nemaldos, tad LAF ir viena no biedriem bagātākām federācijām, bet tai pat laikā nav informācijas publiskajā telpā. Ir nepilnīga informācija LAF iekšienē, tāpēc ar šo jautājumu ir būtiski jāstrādā. Piemērs – “Ātruma cilts” intervija, kurā Šlēgelmilhs pasaka, ka atbalsta, granti netiek dalīti, bet patiesībā izrādās, ka pats personīgi ir saņēmis daļu finansējuma no FIA Grantiem. Piedodiet, tā ir dezinformācija, kas degradē esošo LAF vadību, un tai pašā laikā mulsina visu LAF biedru saimi.
Vēl gribētos publisku pieeju šiem dalījumiem, jo ir dažādi vērtēta informācija, kad pēc atbalsta saņemšanas nauda tiek novirzīta viena sportista vienreizējam pasākumam, bet ne bērnu kartingam, kam tā bija paredzēta. Tās ir runas, protams, bet tādas klīst un tas nav labi. Ja būtu pieejami visi sapulču protokoli un dalījuma informācija, tad tādas runas nestaigātu apkārt. Tā kā te vajadzētu padomāt par publiski pieejamu atskaiti. Varbūt tikai LAF biedriem, bet tā, lai ir pilnīgi skaidrs, kur ir iztērēta nauda, kas ir saņemta no FIA grantiem, piemēram, bērnu kartingam. Un kur tā ir palikusi? Tas ir noteikti jāsakārto! Ir vēl dzirdēti arī citi piemēri junioru rallijā. Arī tam jābūt visam caurspīdīgam, bet ne tā, ka tas pazūd zem komisijām tikai. Daudz darba jāiegulda autosporta interešu aizstāvēšanā valsts līmenī. Tas būs svarīgi.
Ir jāsaka paldies esošajai prezidentūrai, jo bez viņiem mums nebūtu ne Biķernieku trases, ne augstākā līmeņa starptautisko sacensību. Vietējās sacensības mums pietiek, ir jāsakārto dažādi statusi, lai vienkāršotu dalību, gan organizatoriem, gan sportistiem, jāsamazina izmaksas, lai licenzēto sacensību organizatoriem un sportistiem nav jācīnās ar LAF nesankcionētām sacensībām, kurās izpaliek daudz nosacījumu. Šeit ir jāvelta laiks un pūles, bet, cik zinu, tad esošajam viceprezidentam ir savs viedoklis un zinu, ka viņš to īstenos.
4. Vai šie kandidāti ir piemēroti LAF prezidenta amatam?
Provatorisks jautājums. Ja tas ir tiešs jautājums, par ko balsotu es, tad savu izvēli esmu izdarījis un, protams, balsošu par cilvēkiem, kuri dara un darīs visu iespējamo, lai celtu Latvijas autosportu bez savu personīgo interešu iekļaušanas. Ir jāsaprot, ka tas ir ārkārtīgi svarīgs faktors, lai pie LAF vadības ir cilvēks bez personīgas intereses. Šeit domāju jebkādas personīgās intereses - ne materiālas, ne lobējot kādu sporta veida disciplīnu. Un pats svarīgākais - nevajag solīt, ja nezini, kā to izdarīt, jo nepareiza izvēle mūs atmetīs septiņus gadus atpakaļ. Es te netēmēju uz kādu konkrētu kandidātu, nē, bet tas ir svarīgi.
Kisielu, Nagli un Ozolu pazīstu laikam kopš 1993. gada. Zinu, ko katrs no viņiem var vai nevar, ko no katra var vai nevajag gaidīt. Andri Kulbergu ļoti nepazīstu, esmu vienu reizi runājis ar viņu. Patika dažas lietas, kuras cilvēks grib sakārtot LAF, bet nekas jauns, tās ir lietas, kas jādara komisijās, tā nav prezidenta kompetence. Pēdējā laikā medijos parādījušās akcijas – teikšu atklāti - nezinu, vai vajag runāt par lietām, kas jau notiek LAF un pasniegt to, kā savu prioritāti. Tas laikam nav īsti pareizi…
5. Kurš, jūsuprāt, būtu piemērotākais kandidāts LAF prezidentam. Kāpēc?
Katrs no šiem kandidātiem savā veidā varētu būt labs prezidents. Olafs Ozols - pieredze un kontakti starptautiskā vidē, ārkārtīgi lielas caursišanas spējas, buldozers es teiktu. Raimonds Kisiels - pieredze un labi kontakti valdības līmenī Latvijā, Eiropā un, protams FIA. Cieša draudzība ar Žanu Todu, kas LAF tik ļoti nepieciešams. Jau daudz palīdzējis Latvijas autosportam līdz šim. Andris Kulbergs - jaunība un enerģija, populisms. Pirmkārt, vajag izvērtēt to, ko katrs līdz šim ir paveicis - darbā, dzīvē, sportā un sabiedrībā. Ir jādara un tad jārunā.
Aigars Nitišs (Rallijkrosa braucēja Reiņa Nitiša tēvs):
1. Kā vērtējat LAF darbu pēdējos gados?
Manuprāt, LAF būtu jāstrādā enerģiskāk, jo šobrīd tāds priekšstats, ka viss plūst pa straumi. Protams, neko sliktu nevaru teikt par LAF darbu, jo ir paveiktas arī daudz labas lietas, bet prasītos nedaudz lielāka enerģija.
2. Nosauciet, jūsuprāt, LAF labās un sliktās lietas, kuras ir paveiktas/nav paveiktas?
Grūti tā teikt, jo neesmu darbojies LAFā. Cik zinu, tad no FIA iepriekšējos gados ir piesaistīts finansējums, kas, protams, ir labi. Priecē, ka rallijā ir veikta reorganizācija, kas varētu uz sacensībām pulcēt vairākas ekipāža. Tāpat LAF (tiesneši, organizatori) apmeklē starptautiskos seminārus, tiesā augsta līmeņa sacīkstes ārzemēs, kā rezultātā mūsu starptautiskā pozīcija ir laba. LAF sezonas noslēguma pasākums bija grandiozs. Uz tādu pasākumu var vest jebkuru atbalstītāju. Ja runājam par neizdarītajiem darbiem, tad vairākas pilnsapulces atpakaļ biju runājis par to, ka mums kā biedrībai nav piesaistīti Eiropas Savienības fondi. Tāpat uzskatu, ka mums Latvijā vajadzētu vienu profesionālu braukšanas simulatoru, kas dotu sportistiem iespēju iepazīt ārvalstu trases un celt meistarību dažādās disciplīnās. Tāpat mums nav specifisko fizisko un autosportam paredzēto reakcijas trenažieru. Ir daudz lietas, kuras noteikti vēl var uzlabot. Jāsaka, ka šobrīd lielu daļu darbu paveic sporta fanātiķi.
3. Kas būtu tā galvenā lieta, kas jaunajam LAF prezidentam būtu jāizdara?
Manuprāt, pats galvenais ir sakārtot finansiālos jautājumus. Uz šo brīdi LAFam nav sava ģenerālsponsora. Diemžēl šajā likumdošanas nodokļu reformu izmaiņu rezultātā finansējums federācijai smagi kritīs, tāpēc galvenais uzdevums jaunajam LAF prezidentam būs piesaistīt finansējumu.
4. Vai šie kandidāti ir piemēroti LAF prezidenta amatam?
Protams, katrs no kandidātiem ir spēcīgs, taču svarīgākais jautājums būtu – cik, kurš spēs atvēlēt laiku darbam LAFā un kādu komandu viņš būvēs. Prezidents jau pa lielam ir tāds virziena noteicējs, tāpēc ir svarīgi tie cilvēki, kas ir apkārt un kas to smago darbu darīs.
5. Kurš, jūsuprāt, būtu piemērotākais kandidāts LAF prezidentam. Kāpēc?
Uzvārdus negribu saukt, bet no šiem trīs kandidātiem esmu dzirdējis vienu nopietnu programmu, kas, manuprāt, ir sakarīga.
более
LČ skijoringa un ziemas krosa 6.posms Smiltenē – LaMSF.lv
Teksts
более
Event results and Practice Sessions at TSK SMILTENE
Teksts
более
"Ziemas autosprints Smiltene 2018" 4.p., TSK SMILTENE, Latvia - Official Event Results, MYLAPS Speedhive
Teksts
более
straume.lmt.lv / Motoru sports / S01E05 Ātruma cilts
Teksts
более
ĀtrumaCilts diskusija: Kulbergs, Šlēgelmilhs un Jeršovs par LAF prezidenta vēlēšanām - Go4speed
Publicitātes foto
Go4Speed.lv sadarbībā ar LMT Viedtelevīziju piedāvā raidījuma Ātruma Cilts jaunāko sēriju. Šoreiz Ātruma Cilts studijā būs diskusija par Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) prezidenta vēlēšanām un attīstību nākamajos gados. Savus viedokļus izteiks Andris Kulbergs, LAF prezidenta amata kandidāts, Haralds Šlēgelmilhs, autosportists un uzņēmējs un Ints Jeršovs, viens no Latvijas labākajiem autosporta amatieriem.
Ātruma Cilts vadītāji Pauls Timrots un Ilmārs Līkums uz sarunu studijā aicinājuši visus trīs potenciālos LAF prezidentus, tomēr sarunai piekrita tikai Andris Kulbergs. Tādēļ, lai diskutētu par federācijas līdz šim paveikto un nepieciešamajiem uzlabojumiem, sarunā iesaistīsies arī Latvijas aktīvākie profesionālā un amatieru autosporta pārstāvji – Haralds Šlēgelmilhs un Ints Jeršovs.
Pauls un Ilmārs izjautās Andri Kulbergu par to, kurš patiesībā ikdienā vada LAF, pieņem lēmumus un tos izpilda. Diskusijas gaitā skatītājiem būs iespēja noskaidrot, kāds ir potenciālā federācijas prezidenta viedoklis par līdz šim paveikto un lielākajiem izaicinājumiem – finansējuma piesaisti un organizācijas atpazīstamību.
Savs viedoklis par sadarbību ar LAF komisijām, hierarhiju un sadarbību ar sacensību organizatoriem ir Haraldam Šlēgelmilham, kurš saskata ilgtermiņa plānošanas un stratēģijas trūkumu. Savukārt Ints Jeršovs uzskata, ka LAF sacensību prestižs ir zudis un nepieciešams radīt vidi, kas pateicīga jauno autosporta talantu attīstībai. Abiem sportistiem būs jautājumi Andrim par viņa tālāko rīcību un sadarbību ar Starptautisko Automobiļu federāciju (FIA), lai Latvija ne tikai burtiski sekotu noteikumiem, bet arī pilnvērtīgi izmantotu dažādo autosporta disciplīnu attīstības potenciālu.
Skatītāju iecienītais raidījums ZeKurbulis šogad ir pārtapis par Ātruma Cilti, jo stāsti būs ne tikai par motoru sportu, bet arī par piedzīvojumiem, laivām, lidojošiem elementiem – visu, kas sniedz aizrautību un adrenalīnu. Uzturot asumu, Ātruma Cilts dosies arī ārpus studijas, lai mestos īstos piedzīvojumos un ziņos par autosporta jaunumiem Latvijā un pasaulē.
Ātruma Cilts ir skatāma arī LMT Viedtelevīzijā, LMT Straumē un internetā. Skatītāji aicināties iesaistīties Twitter diskusijās ar tēmturi #ĀtrumaCilts.
более