• Autosprints Ziemā
  • Autokrosa trase "Teperis"
  • Autokrosa atklāšanas parāde
  • Bagiji B1600
  • Sporta komplekss "Teperis"
  • Autosprints Vasarā
  • Kravas automašīnas D12
  • Tepera ezers
  • MINI bagiji
  • Kartingu trase

Jaunumi

Latvija saņem piedāvājumu 5 gadus rīkot pasaules RX pomu, nepieciešami 2 miljoni eiro - Go4speed

Foto: FIA World Rallycross Championship

Kā ziņo nacionālā informācijas aģentūra LETA, tad Autosporta sacensību organizators SIA "RA Events" ir vērsies valdībā, lai iegūtu valsts atbalstu Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pasaules rallijkrosa čempionāta ("WorldRX") posma sarīkošanai Latvijā nākamos piecus gadus.

Latvija ir saņēmusi piedāvājumu no čempionāta starptautiskā organizatora "IMG Motorsport" no 2016. līdz 2020.gadam vienu no čempionāta sacensību posmiem sarīkot Latvijā. Tomēr, lai čempionāta posms Latvijā notiktu, nepieciešams iegādāties licenci. Sacensību organizators SIA "RA Events" ir lūdzis Ministru kabinetu ar licences iegādi saistītos izdevumus segt no valsts budžeta, savukārt pārējos ar čempionāta posma organizēšanu saistītos izdevumus, izņemot ar sacensību trases rekonstrukciju saistītos izdevumus, segšot pats uzņēmums.

(image)
Reinis Nitišs. Foto: Foto: FIA World Rallycross Championship

Kā informēja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM), licences maksa 2016.gadam aprēķināta 350 000 eiro apmērā, 2017.gadam - 400 000 eiro, bet 2018.gadam - 450 000 eiro. Licenču izmaksas pēdējiem diviem gadiem būšot zināmas tikai 2018.gadā, taču, turpinoties šādai dinamikai, lēšams, ka kopējās izmaksas piecu gadu laikā sasniegtu 2 miljonus eiro.

"RA Events" pilnībā pieder Raimondam Strokšam, kurš ir pazīstams kā Liepājas un Talsu ralliju rīkotājs. Liepājas rallijs kopš 2013.gada ir kļuvis arī par Eiropas rallija čempionāta posmu.

Kā atbalsta lūgumā uzsver uzņēmums, FIA apkopotā informācija liecina, ka čempionāta posmu klātienes apmeklētāju skaits pērn salīdzinājumā ar 2013.gadu ir palielinājies par 130% un vidēji katru no 12 čempionāta posmiem 2014.gadā klātienē apmeklēja 23 242 skatītāji. Čempionātā piedalās arī latvietis Reinis Nitišs, kurš kopvērtējumā 2014.gada sezonā ieguva augsto trešo vietu, kā arī Jānis Baumanis, kurš palika trešais Super 1600 klasē.

(image)
Pagājušajā gadā dažos RX posmos piedalījās ASV zvaigzne Kens Bloks. Foto: Rihards Baumanis

Uzņēmums lūgumā valdībai norāda, ka tam ir bijusi sekmīga pieredze FIA Eiropas rallija čempionāta posma rīkošanā Liepājā. Aplēses par 2014.gada FIA Eiropas rallija čempionāta posma "Rally Liepāja" ekonomiskajiem ieguvumiem un ietekmi uz valsts budžetu, kā arī rallijkrosa popularitāti pasaulē organizatoram liekot domāt, ka arī finansējuma piešķiršana rallijkrosa sacensību sarīkošanai sekmēs Latvijas ekonomikas un tautsaimniecības attīstību, tādejādi pilnībā kompensējot ar licences iegādi saistītos izdevumus.

Kā čempionāta posma Latvijā norises vieta ir izvēlēta valsts īpašumā esošā Biķernieku kompleksā sporta bāze, kura gan patlaban neatbilst FIA prasībām, tāpēc nepieciešams veikt trases rekonstrukciju, kam priekšdarbi jau esot sākti. Ņemot vērā to, ka pēdējos gados Biķernieku trasē nav notikušas augsta līmeņa sporta sacensības, čempionāta posma norise esot ļoti svarīga, lai Biķernieku trase arī turpmāk saglabātu nacionālās sporta bāzes statusu. Lai Biķernieku trasē varētu norisināties čempionāta posms, nepieciešams saņemt FIA sertifikātu par Biķernieku trases atbilstību čempionāta posma organizēšanai izvirzītajām FIA prasībām, turpina LETA.

(image)
Jānis Baumanis. Foto: Rihards Baumanis

Trases saimnieki - Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) - uzņēmumam esot apliecinājusi, ka gadījumā, ja Latvijā tiks organizēts čempionāta posms, tiks nodrošināta Biķernieku trases atbilstība to organizēšanai izvirzītajām FIA prasībām. Tāpat CSDD apliecinājusi, ka visas darbības minēto prasību nodrošināšanai CSDD veiks par saviem līdzekļiem un papildus valsts budžeta līdzekļi nebūšot nepieciešami.

Saskaņā ar organizatora sniegto informāciju galīgā atbilde par līguma parakstīšanu ar "IMG Motorsport" par posma organizēšanu Latvijā ir jāsniedz līdz 24.februārim, līdz ar to jautājums par iespējamo valsts atbalstu ar čempionāta posma rīkošanu Latvijā saistīto licences maksājumu segšanai ir jāizskata steidzami.

(image)
Foto: Petter Solberg

Izvērtējot ar čempionāta posma rīkošanas licences iegādi saistīto izdevumu apjomu kontekstā ar citām sporta nozares budžeta vajadzībām, IZM norāda, ka licences iegāde nav atzīstama par sporta nozares prioritāti. IZM uzskata, ka tagad būtu izskatāms jautājums par valsts atbalstu čempionāta rīkošanai tikai 2016.- 2018.gadā, jo pagaidām nav zināmas licences izmaksas 2019. un 2020.gadā.
no Image 24.02.2015
Lasīt

Je browser bijwerken | Facebook

Teksts 24.02.2015
Lasīt

Intriģējošas izmaiņas Eiropas autokrosā - Go4speed

Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

FIA decembrī publicējusi šā gada Eiropas autokrosa čempionāta nolikumu. Šogad piedzīvotas lielākās izmaiņas Eiropas čempionāta posmu norisē, jo mainīta braukšanas formula, kura pamatos nebija mainījusies gadu desmitiem. Pusfinālu sistēmas mode, ko ienesis pasaules rallijkross, pārcēlusies arī uz autokrosu. Jāatzīmē, ka šogad oficiālu Eiropas čempionāta statusu saņēmusi JuniorBuggy klase, kura līdz šim bija nosacītā kausa izcīņas statusā.

Kā ziņo autocross.lv, tad Čempionāta posmā saglabāsies trīs kvalifikācijas sērijas, braucējus sadalot grupās ar maksimumu desmit dalībnieki, kā līdz šim. Arī kvalifikācijas rezultāti lielā mērā tiek noteikti pēc līdzšinējās metodes, ieskaiti veidojot divu labāko braucienu vietu summai. Interesantākais sākas turpinājumā: top-20 pēc kvalifikācijas (pusfinālu sistēma darbojas, ja pēc kvalifikācijām ir vismaz 14 klasificētas mašīnas) dodas uz pusfināliem, katrā pusfinālā pa desmit mašīnām. Pirmais, trešais, piektais, utt pēc kvalifikācijas dodas uz pirmo pusfinālu, otrais, ceturtais, sestais, utt – uz otro pusfinālu. Katra pusfināla top-5 dodas uz finālu. Pusfinālu uzvarētāji finālā var izvēlēties starta vietu fināla pirmās rindas ietvaros, priekšroka tam, kurš no abiem pusfinālu uzvarētājiem bijis augstāk pēc kvalifikācijas. Trešo starta vietu pirmajā rindā iegūst tas pusfinālu otrās vietas ieguvējs, kurš bijis augstāk pēc kvalifikācijām. Sistēma laba, taču šis gads posmu sekretariātos būs īsts murgs!

(image)
Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

Braucēji, kuri netiek finālā, veido rezultātus no 11. līdz 20. vietai. Starp citu, par falšstartu pusfinālā vai finālā, ja braucējs to veic pirmo reizi, sportistam tiek atņemti 5 punkti no Eiropas čempionāta kopvērtējuma. Atkārtots pāragrs starts nozīmē braucēja izslēgšanu no attiecīgā brauciena, saglabājot arī piecu punktu sodu.

Eiropas čempionāta kopvērtējumu veidos divas punktu skalas. Katrā posmā pēc trim kvalifikācijām top-10 braucēji saņems punktus pēc sistēmas 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Savukārt pēc pusfināliem un fināliem viss divdesmitnieks saņem punktus pēc sistēmas 25-22-20-18-16-15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Ja pareizi izprotama šī sistēma, tad maksimums, ko braucējs var vienā posmā gūt, ir 35 punkti, uzvarot kvalifikācijas summā, no pusfināla iekļūstot finālā, kurā vēlāk tiek uzvarēts.

(image)
Foto: Mārtiņš Vanags, Go4speed

Kopumā sistēmas ieguvumi skatītājiem – cīņa par vietu finālā kļūst īpaši dramatiska, jo, pat uzvarot kvalifikācijā, līderis nevar būt drošs, ka viņa cīņa ir izdevusies. Pusfināls kā visu izšķirošs brauciens allaž uzliek gan papildu spiedienu braucējiem, gan ievieš nejaušības principu rezultātu veidošanā. Tātad posmi var kļūt neprognozējamāki. No otras puses, spēcīgs līderis būs spēcīgs jebkurā gadījumā. Ļoti reāla ir iespēja, ka čempioni būs zināmi ātrāk, jo iespēja gūt vairāk punktus līderim ir izdevīga. Piemēri vēsturē – Solbergs šogad rallijkrosā, sakrājot punktus ar stabilitāti. Vai, piemēram, bonusa punkti Latvijas čempionātā, kas būtībā neko nemainīja, tikai deva vēl vairāk punktus līderiem, dažu padarot par čempionu jau ap Jāņiem.

Protams, žēl, ka šo sistēmu praksē šogad neredzēsim Latvijā. Taču mūsu sportisti būs mūsu vēstneši Eiropas čempionātā, tāpēc veiksmi tiem, kuri gatavojas! Eiropas autokrosa čempionāta tehniskie noteikumi nav piedzīvojušas dramatiskas izmaiņas.
no Image 23.02.2015
Lasīt

Smiltenes posms atcelts, par Folkreisa Ziemas kausa ieguvēju kļūst Ermīns Vācietis - Go4speed

Foto: Go4speed

LAF Folkreisa Ziemas kausa un LAF Krosa komisijas kausa sestais posms Smiltenē, Tepera trasē atcelts. Līdz ar to folkreisa ziemas seriāls noslēdzies, kas nozīmē, ka par LAF Folkreisa Ziemas kausa ieguvēju šogad kļuvis Ermīns Vācietis.

Lai gan sākotnēji bija plānots Smiltenes sacīksti mēģināt nevis atcelt, bet pārcelt, reālā situācija trasē nesola ne mazāko iespēju aizvadīt pilnvērtīgu cīņu. Trases saimnieks Vairis Tralla: ''Ja vēl pirms nedēļas bija cerība, ka, par spīti atkusnim, trase noturēsies, tad jau šobrīd ir skaidrs, ka pat tagad vairs nav iespējams pa trasi pilnvērtīgi braukt. Turklāt izkusuši visi trases rudens izskalojumi, kurus šobrīd nav iespējams aizpildīt, ja nav sala un sniega. Ar sakostiem zobiem sacensības varētu sarīkot, taču tā notiktu bez jebkāda baudas sportistiem, un ar visai lieliem postījumiem trasei.”

Jāņem vērā, ka pēc pāris mēnešiem Tepera trasē jāved iekšā Baltijas un Latvijas čempionāta posma dalībnieki, tāpēc trasi izvagot dubļainā laikā ir bīstami arī šajā kontekstā. Diemžēl daba neļāva izspiest maksimumu posmu. No otras puses, zinot šīs sezonas laika apstākļus, četri no sešiem aizvadītiem posmiem arī ir labs sasniegums.

LAF Folkreisa Ziemas kauss noslēdzies ar dramatisku iznākumu – Ermīns Vācietis par vienu punktu apsteidz Ivo Gabrānu, bet trešo vietu guvis Dāvis Tobiass. Jāatzīmē, ka Vācieša un Tobiasa rezultāti tika sarūpēti ar labiem rezultātiem pēdējā notikušajā posmā Aizkrauklē. Diemžēl jājūt līdzi Gabrānam, kuram jau atkal pēdējā brīdī izsprukusi no rokām kopvērtējuma uzvara.

Komandu vērtējumā pirmā vieta Vācieša, Tobiasa un Agra Bahmaņa Štīm Rally Team. Ivo Gabrāna mierinājums – uzvara Junioru kausā.

LAF Krosa komisijas autokrosa kauss turpināsies ar vasaras sezonas posmiem.
no Image 23.02.2015
Lasīt

Autocross.lv» Ziņas » Folkreiss/Autokross: Smiltene atcelta, Folkreisa Ziemas kausa ieguvējs – Ermīns Vācietis

LAF Folkreisa Ziemas kausa un LAF Krosa komisijas kausa sestais posms Smiltenē, Tepera trasē atcelts. Līdz ar to folkreisa ziemas seriāls noslēdzies, kas nozīmē, ka par LAF Folkreisa Ziemas kausa ieguvēju šogad kļuvis Ermīns Vācietis.

Lai gan sākotnēji bija plānots Smiltenes sacīksti mēģināt nevis atcelt, bet pārcelt, reālā situācija trasē nesola ne mazāko iespēju aizvadīt pilnvērtīgu cīņu. Trases saimnieks Vairis Tralla: „Ja vēl pirms nedēļas bija cerība, ka, par spīti atkusnim, trase noturēsies, tad jau šobrīd ir skaidrs, ka pat tagad vairs nav iespējams pa trasi pilnvērtīgi braukt. Turklāt izkusuši visi trases rudens izskalojumi, kurus šobrīd nav iespējams aizpildīt, ja nav sala un sniega. Ar sakostiem zobiem sacensības varētu sarīkot, taču tā notiktu bez jebkāda baudas sportistiem, un ar visai lieliem postījumiem trasei.”

Jāņem vērā, ka pēc pāris mēnešiem Tepera trasē jāved iekšā Baltijas un Latvijas čempionāta posma dalībnieki, tāpēc trasi izvagot dubļainā laikā ir bīstami arī šajā kontekstā. Diemžēl daba neļāva izspiest maksimumu posmu. No otras puses, zinot šīs sezonas laika apstākļus, četri no sešiem aizvadītiem posmiem arī ir labs sasniegums.

LAF Folkreisa Ziemas kauss noslēdzies ar dramatisku iznākumu – Ermīns Vācietis par vienu punktu apsteidz Ivo Gabrānu, bet trešo vietu guvis Dāvis Tobiass. Jāatzīmē, ka Vācieša un Tobiasa rezultāti tika sarūpēti ar labiem rezultātiem pēdējā notikušajā posmā Aizkrauklē. Diemžēl jājūt līdzi Gabrānam, kuram jau atkal pēdējā brīdī izsprukusi no rokām kopvērtējuma uzvara.

Komandu vērtējumā pirmā vieta Vācieša, Tobiasa un Agra Bahmaņa Štīm Rally Team. Ivo Gabrāna mierinājums – uzvara Junioru kausā.

LAF Krosa komisijas autokrosa kauss turpināsies ar vasaras sezonas posmiem.

no Image 23.02.2015
Lasīt
Uzgaidiet...